fylla på glykol på edgen hela tiden ?

R

Robin

Om du inte har avluftat så är jag inte alls förvånad över att den kokar stup i kvarten och pressar ut kylarvätska.. Du behöver inte ha ut motorn för att avlufta, finns flera trådar om hur man avluftar på bästa sätt.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jag hade en edge för några år sen.den kokade och hade sig..vi lyfte upp fronten.drog igång skotern.lät den gå och skicka i glykol eftersom. den vare bara å köra
. låter högst otroligt att din topp har blåst för då skulle motorn gå som en pissråtta och ånga rätt mkt. men testa lufta den.tror de funkar bäst så:)
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Som sagt prova lufta i någon form av lutning på maskinen, kolla också om packningen på kyl locket sluter tätt!? En annan variant är att du varmkör maskinen och häng upp bakänden så mattan går fritt , plasera en vit pappkartong onder utblåset på pipan och varva ur den lite , kolla om du får någon form av grön aktig fukt på pappen , då har du invändigt läckage någonstans! troligtvis i topplocket (oring) el spricka i värsta fall, försök annars att låna en pump för provtryckning av någon bilverkstad om du har känningar där...

Lycka till.. Mvh P
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Som jag sa tidigare fick jag fylla på i min lynx hela tiden, tog upp och kikade lite, o-ringarna som tätar mot tändstiftshålen var dåliga, så har bytt dom. Ska inte köra med denna säsong, så vet inte om det var felet, men troligast
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
okej men jag vet inte om locket på behållaren är tätt, det är lite små dåligt, ska jag stå uppåt eller neråt med fronten ?