Går dåligt på låga varv

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
prowler440-92 går på en cylinder på låga varv å sen när den kommer upp i varv smäller den igång på 2 å varvar som fan men efter ett tag gåren dåligt igen, va kan felet va?
 

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
prowler440-92 går på en cylinder på låga varv å sen när den kommer upp i varv smäller den igång på 2 å varvar som fan men efter ett tag gåren dåligt igen, va kan felet va? sen gåren bra igen om man släpper gsen en stund, har provat byta soppapump men fick samma bekymmer ändå, kan den dra tjuvluft kanske? är lur på cylidnerfotspackningen för den drar mkt vatten med,
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
drar den vatten så MÅSTE du ju kolla så de inte läker in. ta loss stiften och titta på dom. Har någon droppar på sig, eller ser vit ut. Så är det den cylindern som tar in vatten. Då får du kolla cylinderfot och topplocks packningar. Men jag har varit med liknande förut. Och det har aldrig varit topparna. Det har varit vattenpumpstätningen på mina.

Men som sagt, börja med packningarna runt cylindern. Verkar det ok, så byt vattnepumpstätningen.
 

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
jag skulle kunna tro att det är cdi boxen som spökar det var då den som var lite lurig på min prowler o då var det som du sa
 

Kung_Olof

Aktiv medlem
13 feb 2007
62
0
6
Älvdalen
prowler440-92 går på en cylinder på låga varv å sen när den kommer upp i varv smäller den igång på 2 å varvar som fan men efter ett tag gåren dåligt igen, va kan felet va? sen gåren bra igen om man släpper gsen en stund, har provat byta soppapump men fick samma bekymmer ändå, kan den dra tjuvluft kanske? är lur på cylidnerfotspackningen för den drar mkt vatten med,


Har samma problem på min ZRT 600. Den gick bara på två cylindrar på låga varv sen när den kom upp i varv så smäller det som fan sen kickar trean in. Jag tog av den cylindern som inte gick på låga varv och fick då se att hela cylindern var full med kylarvätska. Köp en packningssats och fixa det där så fort som möjligt.