Går på en cylinder på tomgång - EXT580 -94

Nine9

Medlem
6 okt 2019
8
1
3
46
Skellefteå
Har en superfin AC EXT580 -94 med några hundra min på mätaren.

Har bytt insugsgummi både på förgasar- och luftburkssidan och passade då på att plocka loss och rengöra förgasarna..

Efter det har jag synkat dem, ställt in oljepumpen, justerat lågfartsmunstycket och tomgången.

På höga varv går den som en dröm och när man står på tomgång går den ner på rätt varv, typ 1700 RPM. Så står den så och puttar kanske 30 sekunder, sedan sänks varven ytterligare och den börjar gå på en burk. Den stannar aldrig men går på en cylinder.

Om man då klämmer full gas stannar men om man pumpar gasen lite försiktigt så kommer den upp i varv, börjar gå på bägge och går finemang.

Några förslag?

Borde inte vara lågfartsmunstycke som är tätt då den går fint en stund?

Tycker inte det ska kunna vara tjuvluft någon stans.

Allt är original ink förgasarna som är Mikuni

Tacksam för alla tips.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
800
113
Kramfors
Endera går den för surt så stiftet släcks men iom att den kommerigång om du pumpgasar så tror jag den går för snålt. Skruva in luftblandskruven mer de är ok att dra in den helt om de behövs för att den ska gå fetare. Men om du hör att eden surar ner sig skruva ut den skruven tills den går rent.
 

Nine9

Medlem
6 okt 2019
8
1
3
46
Skellefteå
Endera går den för surt så stiftet släcks men iom att den kommerigång om du pumpgasar så tror jag den går för snålt. Skruva in luftblandskruven mer de är ok att dra in den helt om de behövs för att den ska gå fetare. Men om du hör att eden surar ner sig skruva ut den skruven tills den går rent.
Tack, ska testa det så får vi se! Återkommer.