G-Type ( 1997-2000 ) Olika rutor... ?

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag har kollat lite på bilder på Enduro och Racing och visst är det 2 olika rutor på dom för Racingrutan ser lägre ut? Rätta mej om jag har fel.
Passar Racingrutan direkt på Enduron isf?

J

JagLuktarGott

Sv: Enduro och Racingruta G-type!

om det är g-type chassiet du menar så är det bara en sorts ruta som passar på dom, bara att dom är olika hög/låg och olika färg.

du kan ju kolla min profilbild det är en 440 orginal ruta, men jag tycker den är för hög. Men jag har endå crosshuv på nu så det är skitsamma.

Men vanligaste är ju att man köper en svart normal "låg" ruta, som igentligen är ganska hög, och så kapar du den.

Men ja, alla rutor från g-type chassiet passar till alla g-type modeller.

Så vitt jag vet iaf.. :)

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
J

JagLuktarGott

Är annars 99,9999 % säker på att det bara finns en sorts ruta till g-type modellerna men.. Bara att dom är lika hög/låg osv.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Om du kollar länken han länka som finns de ju två olika höjder..

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag har fått svar på att rutorna passar från Racing till Enduro. Men det förstod jag nästan att den skulle göra. Men man måste ju fråga ;)
Men är det lägre ruta original på Racingen? Hoppas på ett rakt och enkelt svar. Tänkte om man köper en beg Racingruta för att man tror den är lägre så får man en lika som man har.

J

JagLuktarGott

Jag har fått svar på att rutorna passar från Racing till Enduro. Men det förstod jag nästan att den skulle göra. Men man måste ju fråga ;)
Men är det lägre ruta original på Racingen? Hoppas på ett rakt och enkelt svar. Tänkte om man köper en beg Racingruta för att man tror den är lägre så får man en lika som man har.
Ja, orginal rutorna på racingen är lägre.. (iaf på min årm 2000) men jag själv hade dock gärna sett att den var ännu lägre :p funderar på att köpa en svart och kapa, men just nu har jag crosshuven på så nu är det skitsamma.

Föressten så kan du ju kolla på min skoter i profilen,
det är en orginal "låg" racing ruta.

Hoppas du fått reda på det du undrade över.

Mvh :)

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Ja, orginal rutorna på racingen är lägre.. (iaf på min årm 2000) men jag själv hade dock gärna sett att den var ännu lägre :p
funderar på att köpa en svart och kapa, men just nu har jag crosshuven på så nu är det skitsamma.

Föressten så kan du ju kolla på min skoter i profilen,
det är en orginal "låg" racing ruta.

Hoppas du fått reda på det du undrade över.

Mvh :)
Tack.
Det var det jag ville veta om jag ska köpa en sk. Racing ruta.
Jag ska hämta en Enduro nu på fredag och det sitter en hög svart ruta på den som man nätt och jämt ser över (Jag är kort :p ),
så jag skulle vilja ha en transparant ruta ist.
Hällst lite lägre än den som sitter på.

Senast redigerad av en moderator:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
LYNX Original rutor...

:)

Det finns totalt 5 olika LYNX Original rutor till G-Type modellerna ( 1997 - 2000 ).

* Låg , Art # :514 36 18
* Medium , Art # : 514 36 19
* Hög , Art # : 514 36 20
* X-Hög , Art # : 524 22 58

* SVART Solid , Art # : 524 21 62

Tyvärr inga uppgifter om de fysiska höjderna :( .

.

Last edited:

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Rutan som sitter på nu är spruken lite överallt så jag funderar på att kapa den lite för skoj och kolla hur den blir innan jag hittar en sån ruta som jag vill ha. Hur mycket ska jag kapa den tycker ni? Hur mycket kan jag ta utan att få vinden rakt på mej? Har ni någon bild på hur ni har kapat era? Eller har någon byggt en egen ruta som ni kan visa?

Last edited:
J

JagLuktarGott

är 99% säker på att du har fel, har sett många olika varianter av G-type rutor!
Haha, du har säkert sett varianter, men fästena i huven är lika på alla!
Så passar gör dom, men sen om dom ser annorlunda ut är en annan femma.