I väntan på nytt kretskort till bromsbänken då processorn brunnit så har jag passat på att bygga lite mer på skotern istället.
En ny större bränslepump har monterats och jag passade även på att byta ut slangarna mot kopparrör för att minimera brandrisken då de låg relativt nära pipan.
Även ett flödestest på tomgång gjordes och originalpumpen levererade 62 l/h och den nya 162 l/h. Så det blev stor skillnad.
Fick ta lite ström från likriktaren då det inte räckte till.
En enklare variant av värmeavskilljare gjordes för att vara mån om spridare och insugsgummin.
Sen har de nya avgastemperaturgivarna anlänt.
Köpte givare med open tip för att få de så snabba som möjligt.
Dessa har dock andra nipplar än mina befintliga så det ska fixas i veckan sen är det bara att vänta på att kretskortet ska komma.
Det var allt för denna gången
En ny större bränslepump har monterats och jag passade även på att byta ut slangarna mot kopparrör för att minimera brandrisken då de låg relativt nära pipan.
Även ett flödestest på tomgång gjordes och originalpumpen levererade 62 l/h och den nya 162 l/h. Så det blev stor skillnad.
Fick ta lite ström från likriktaren då det inte räckte till.
En enklare variant av värmeavskilljare gjordes för att vara mån om spridare och insugsgummin.
Sen har de nya avgastemperaturgivarna anlänt.
Köpte givare med open tip för att få de så snabba som möjligt.
Dessa har dock andra nipplar än mina befintliga så det ska fixas i veckan sen är det bara att vänta på att kretskortet ska komma.
Det var allt för denna gången