gen2 buk på indy?

jååå

Välkänd medlem
14 maj 2005
134
0
6
35
ja undrar om gen2 buken passar bra på ett indy chassi?
för chassit är ju nästan identiska..

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
jååå skrev:
ja undrar om gen2 buken passar bra på ett indy chassi?
för chassit är ju nästan identiska..
Är chassit från en GEN II likt det på en Indy? :confused:

Det var nått jag inte hade hört. Men om det du säger stämmer så bör det väl passa, med lite våld om inte annat! :D

jååå

Välkänd medlem
14 maj 2005
134
0
6
35
Errrnst skrev:
Är chassit från en GEN II likt det på en Indy? :confused:

Det var nått jag inte hade hört. Men om det du säger stämmer så bör det väl passa, med lite våld om inte annat! :D
om man kollar på sprängskisser över dom två så är det ju bara några hål som är olika..

Last edited:

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan börja med att säga att jag inte är säker på detta så jag kan ha fel.
Men jag har svårt att tro att ett Gen I och ett Gen II chassi är så lika. Vad är meningen med nya modeller och nya chassin. Att förnya och förbättra gissar jag. Sen är det mycket möjligt att det passar ihop för det. Men som sagt att dom är lika har jag svårt att tro.

jååå

Välkänd medlem
14 maj 2005
134
0
6
35
men gen2 chassit är mer likt ett indy chassi så de blir nog lättare å sätta ditt gen2 buk än edge buken..

jååå

Välkänd medlem
14 maj 2005
134
0
6
35
är det ingen som vet om någon har bytt baljan till gen2?

vad tycker ni att man ska ge för huv och balja?

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag har varken sett eller hört talas om någon som monterat Gen 2-huv och buk på Indys. Däremot är det ju en hel del som kränger på Edgedelar på sina gamla Polaris. Min personliga gissning är att man väljer Edgedelar hellre än Gen 2 då de är nyare, snyggare och inte (nämnvärt) dyrare. Måste bara säga att din (Edge) 650 SlotH verkar bli grym. Kanonsnyggt!!

jååå, med lite pyssel ska du se att du kan få på en Gen 2-buk och huv. Beg. skulle jag betalat max 1000 spänn för en redig buk. En fin originalhuv med dekaler kan gott kosta upp emot 3000 kr. Mitt råd är att skaffa en skabbig huv, typ crosshuv och slipa och lacka. Då får du dessutom ett personligt utseende till en billigare penning.

jååå

Välkänd medlem
14 maj 2005
134
0
6
35
idag har jag varit och kollat på en xc700-99 och en indy 440-91 och det är samma fästen för buken men de skiljde bara ett håll som var 2cm åt sidan.. så de borde gå ganska lätt och byta till en gen2 buk..

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Hur har det gått at byta buk och huv till gen2.

Har själv en indy -89 som ska få gen2 utseende. Har redan köpt på mig grejer som huv och buk bla. Men har inte börjat montera delarna. Lägg gärna upp bilder på bygget.

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
<PolarisRacing> skrev:
Kan börja med att säga att jag inte är säker på detta så jag kan ha fel.
Men jag har svårt att tro att ett Gen I och ett Gen II chassi är så lika. Vad är meningen med nya modeller och nya chassin. Att förnya och förbättra gissar jag. Sen är det mycket möjligt att det passar ihop för det. Men som sagt att dom är lika har jag svårt att tro.

Meningen med nya modeller och nya chassien är att sälga nya skotrar, ingen köper ju en ny om den är likadan som den gammla de har.

De största skilnaderna (förutom de i reklambrochyrerna) mellan äldre och nyare modeller sitter i upphäng, framförallt fjädringsväg, åsså maskiner förståss.