genomgång på mxz 700 -00

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
Hej hopp alla .. jag är verkligen inget bra på att mecka osv .. så jag undrar hur viktigt är det att gå igenom saker som kedja, bussningar osv?

och är det viktigt att byta saker som axlar , kolvar med mera?

just nu har den gått 950 mil i går klock rent tycker jag iaf!
vet dock inte om det är bytt nått när jag köpte den men den start på max 3 drag och går som en klocka!

jag är bara orolig att jag ska få nått total haveri!

MVH
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Har den gått 950 mil så är kolvarna nog det första du bör kolla

Sen kan det ju vara bra att kontrollera att variatorn är okey samt kolla igenom boggin, smörja upp den och kolla dämpare etc
 
Last edited:

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
boggien är ok.. alla lager fixxade/dämpare renoverade mm .. variatorn är ok .. kolvarna dock, jag tycker dom går fint osv ska man ändå typ byta dom osv? blir dyrt tycker jag :/
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Ta upp kolvarna och kolla hur pass nött kolv, ringar, cylinder är eller om du är slö kan du ju komppröva fast det ger inte en lika bra bild över vilket skick allt är. Ha'de bra
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ski-doo rekomenderar ju byte av kolvar vid 1000 mil har jag för mig

Köper du riktigt bra kolvar så får du ju räkna 3000 för 2 nya kolvar köper du lite billigare kolvar kan du komma undan med 1500

Det kan ju vara värt att fundera på vad det kommer att kosta om skotern skär pga trasiga kolvar, det kommer iaf inte stanna vid 3000 kan jag lova


Vill du vara säker på att slippa den kostnaden så byt kolvar eller iaf ta upp och kontrollera dom ordentligt
 

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
okey , är det svårt att ta upp och kolla kolvarna eller fixxar man det på nån timma?
 

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
hehe okey :) , kan någon säga mig vad packboxar är och insugsgummin? vart sitter dom o hur kollar man dom?
 

svampen

Välkänd medlem
14 nov 2007
132
0
6
östersund/lit
förgasarna är fästa i insugsgummina kolla så dom inte är spruckna..

packpoxar sitter vid varje ugående axel så det ska hålla tätt.
 
Last edited: