Glapp i växellådan vmax xtc 700 -98

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Har ett visst glapp i växellådan på min vmax. Det är alltså i rotationsriktiningen, om jag tar tag i sekundär variatorn och vrider så kan jag vrida den ca 1,5 cm innan dragläge. Har haft upp v-lådan och glappet finns i de nedre dreven, alltså själva backväxel mekanismen, finner inget som ser slitet ut etc och allt fungerar utmärkt, förutom glappet då... Någon som vet hur mycket glapp som är godtagbart?

Tack på förhand!
/Niklas
 

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
Hej. Jag har funderat över precis samma sak som du, det är lika på min med och även jag har backväxel. Jag har känt på en utan backväxel och då är det inte ett sådant glapp? kanske har något med det att göra?
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Då kan jag lugna herrarna med att säg att det ska vara glapp där, kort sagt så är det konstruerat så för att fram å backen ska gå i lättare.
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Då kan jag lugna herrarna med att säg att det ska vara glapp där, kort sagt så är det konstruerat så för att fram å backen ska gå i lättare.
låter helt normalt det glapp ni har. kör vidare de e ju en Yamaha! :ciao:
 

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
jag får tacka jag med:) men jag förstog nästan att det skulle vara så eftersom det bara är på dom med back!