GoPro

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag vet inte om ni har hunnit se detta, men för alla intresserade så har GoPro släppt en ny HD kamera, helt sjuk bildkvalite och ljusmätning måste jag säga!

[video=youtube;GUEZCxBcM78]http://www.youtube.com/watch?v=GUEZCxBcM78[/video]

Det här är vad som gäller för kameran.

2X More Powerful in Every Way
Professional 11MP Sensor
2x Faster Image Processor
2X Sharper Glass Lens
Professional Low Light Performance
Full 170º, Medium 127º, Narrow 90º FOV in 1080p and 720p Video
120 fps WVGA, 60 fps 720p, 48 fps 960p, 30 fps 1080p Video
Full 170º and Medium 127º FOV Photos
10 11MP Photos Per Second Burst
1 11MP Photo Every 0.5 Sec Timelapse Mode
3.5mm External Stereo Microphone Input
Simple Language-based User Interface
Wi-Fi BacPac™ and Wi-Fi Remote™ Compatible (coming soon)
Long Range Remote Control of up to 50 GoPro Cameras
Wi-Fi Video/Photo Preview + Playback + Control via GoPro App
Live Streaming Video and Photos to the Web

Tänker själv köpa en, vad tänker ni? ;)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
I USA kostar den ca 2000kr + frakt, min order landade på 2500! Inte så farligt ändå med tanke på att första GoPron var mycket dyrare när den kom ut.

Mest frestande är ju Low Light Performance förbättringen, samt 11mp bildsensorn och 120fps inspelning! Ruggigt bra. :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Ska resa en sväng till england så kommer leta efter den där. Annars blir det nog en beställning från landet i väst.
SeriousSam, Vilken sida beställde du från?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ska resa en sväng till england så kommer leta efter den där. Annars blir det nog en beställning från landet i väst.
SeriousSam, Vilken sida beställde du från?
Jag beställde från GoPros egna sida! http://gopro.com/hd-hero2-cameras/

Kanske någon vänlig admin kan ändra rubrik till "GoPro HD Hero2" istället, så folk förstår att det handlar om en ny kamera. Tänkte inte på detta själv.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Runt 450 kronor! Köper du kameran i Sverige är det 2900 + frakt som gäller, så man tjänar ju litegrann på det! (eller ja, närmare 500:)

Och sist jag beställde från GoPro.com behövde jag inte tulla av någon anledning (dom har väl sina knep för att skicka gratis) och då blir det genast ännu mer värt!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har ni räknat med ev. tull och dylika kostnader eller är detta priset om den "slinker" igenom utan "extra" kostnader.
Jag är också sugen på att köpa en hjälmkamera till vintern...kanske det dyker upp "gamla" till ett bra pris nu om flera byter upp sig :)
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
dock ska man nog inte lita på en egen reklam film från gopro.
är inte samma i verkligheten. så är det med alla deras egna klipp tyvärr :(
 

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
såg ju ut att vara nästan för bra kvalite för priset! låter lite lustigt men jag kommer då vänta iallafall tills några andra videos med den kameran kommit ut.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Bra att de släppt en ny, får hoppas att nypriset på den gamla sjunker då. Har kommit fram till att man behöver många kameror för att få till något häftigt, typ 4st per maskin eller så.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
dock ska man nog inte lita på en egen reklam film från gopro.
är inte samma i verkligheten. så är det med alla deras egna klipp tyvärr :(
Fast där kan jag faktiskt inte hålla med, jag hade en HD Hero av första modellen och den höll precis vad den utlovat, jag är fotograf till varddags och ganska kräsen så jag ställde mig kritiskt till GoPro, men det är en ruggigt bra kamera!

Sen vet jag inte riktigt vad dom skulle kunna fakea, det enda dom kan göra är att använda andra kameror i klippen och det har jag svårt att tro att dom gör.


Asker: Haha jodu det är ju nästan så! The more the merrier ;)

vovlo: Jag kan slänga upp en review på den när jag får den! :)
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Motorsport HD är väl kameran som är "bäst" för snöskoter eller? ska ta å köpa en sån nu tror jag
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Det är ju bara jämnföra ett klipp på youtube filmat privat med en reklam film. det är en sju jävla skillnad.
det måste ni ju märka.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Nu kan man inte jämföra något som är filmat av proffs och någon skakig hjälmkamera film gjort av en amatör.

Klart att filmen ovan inte är fejkat eller manipulerad på så sätt, däremot är den gjord av proffs som kan utnyttja produkten till fullo och bra redigerat. Då går det att få till det så fint..
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Ne . Det är ju det jag försöker säga. Man ska inte inbill sig att man köper en gopro och sedan relaterar till deras egna klipp och tror att det kommer se ut så sen när man laddar upp sina klipp på datorn. jag har själv beställt en kamera så är medveten om att jag aldrig kan jämnföra deras kvalité med amatörfilmat material. Det blir ju helt klart skit bra filmer men inte i den klass som deras egna " proffs redigerade klipp" .
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Motorsport HD är väl kameran som är "bäst" för snöskoter eller? ska ta å köpa en sån nu tror jag
Frågan är om inte outdoor är bättre, motorsports är väl främst för bilar? Men jag tror inte att det spelar någon större roll faktiskt! Vill du ha sugkoppen så köp motorsports.

Och som ni säger, självklart beror det på att GoPro har ett väldigt duktigt kamerateam som gör att filmerna är så bra, men kvalitén ljuger dom nog inte om!

Chris6: När jag beställde tillbehör till min förra GoPro så slapp jag då tullkostnaden. Jag vet inte om man har sån tur jämt men det blir ändå billigare än att köpa kameran från Sverige. Tullen brukar vara ungefär 300:-
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Det är ju ingen skillnad på själva kameran i de olika paketen, det är ju tillbehören som skiljer! Jag kommer beställa en Outdoor! :)