GPS hållare på Skidoo xp/xm

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Har köpt en Montana 600 å är lite kluven vart man ska sätta fast den så ni med skidoo xp/xm posta era bilder på era lösningar. :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Varför köper du inte bara det färdiga fästet från BRP? Finns i tillbehörskatalogen, bara att montera i facket framför mätarklustret.
 

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
Så här har jag gjort på min, sitter helt perfekt, för mig i alla fall. Har aldrig varit i vägen, går bra att rulla skotern och dessutom ser man GPS:n väldigt tydligt då den sitter så nära.



 

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Så här har jag gjort på min, sitter helt perfekt, för mig i alla fall. Har aldrig varit i vägen, går bra att rulla skotern och dessutom ser man GPS:n väldigt tydligt då den sitter så nära.



D där såg ju smidigt ut, dock kommer nog min å hamna på framsidan. Har du gjort fästet sj?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Ev kommer en polare sälja sitt fäste då han inte har någon gps längre. Kan fixa bild på det lite senare i veckan om det skulle vara intressant. Har för mig att det va original till momtanan med ström osv.. :)
 

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
Ser ut att kunna göra jävligt ont att ha den placerad där...
Haha, sant Men den sitter bara där någon gång under kallvintern då minstingen åker med, han är så frusen av sig. Tur att det bara tar 10 sekunder att byta tillbaka till lågrutan.
 

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
D där såg ju smidigt ut, dock kommer nog min å hamna på framsidan. Har du gjort fästet sj?
Delvis, hade 2 lätt böjda byglar som jag böjde till så att dom skulle gå utanför buntningen på styret.
Ingen som har kört den har tyckt att den varit i vägen. Jag var också inne på att sätta den på framsidan från början men jag fick inte till det på nåt vettigt sätt så då fick det bli så här, och det har jag inte ångrat. Lätt att se och lätt att komma åt.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Haha, sant Men den sitter bara där någon gång under kallvintern då minstingen åker med, han är så frusen av sig. Tur att det bara tar 10 sekunder att byta tillbaka till lågrutan.
Menade fästet till gps'n. Tänkte mest på att det kanske gör ont på dig(din minsting:))om du kör in i något och det blir tvärstopp. När du säger minstingen så antar jag att du har fler barn och kanske känner att du är färdig och ynglat av dig tillräckligt, men du kanske vill använda ditt "paket" till annat:eyebrows:
Men nu tänker jag mest på ditt barn.....
Känns ju rent livsfarligt. Om det skulle ta tvärstopp och barnet pressas av din vikt emot fästet kan det ju gå riktigt illa...
 

Kenny

Aktiv medlem
30 jan 2007
97
0
6
Arvidsjaur
Menade fästet till gps'n. Tänkte mest på att det kanske gör ont på dig(din minsting:))om du kör in i något och det blir tvärstopp. När du säger minstingen så antar jag att du har fler barn och kanske känner att du är färdig och ynglat av dig tillräckligt, men du kanske vill använda ditt "paket" till annat:eyebrows:
Men nu tänker jag mest på ditt barn.....
Känns ju rent livsfarligt. Om det skulle ta tvärstopp och barnet pressas av din vikt emot fästet kan det ju gå riktigt illa...
Sorry, svarade på fel inlägg ser jag... Barnen åker bakom eller i pulkan. Är ju livsfarligt att ha dem framför oavsett om jag har gps fäste eller ej. För egen del så känner jag ingen anledning till oro, skulle det ta stopp flyger jag över huven eller så tar benen i styret först, så min lilleman klarar sig:). Om jag skulle slå i något i fästet eller gps´n så viker det sig innan det gör någon skada.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Delvis, hade 2 lätt böjda byglar som jag böjde till så att dom skulle gå utanför buntningen på styret.
Ingen som har kört den har tyckt att den varit i vägen. Jag var också inne på att sätta den på framsidan från början men jag fick inte till det på nåt vettigt sätt så då fick det bli så här, och det har jag inte ångrat. Lätt att se och lätt att komma åt.

När du har dödarn så där frammåtlutad så mycket, är det för att inte slå i den när man kör? Funderar nämligen på att göra så på min Freeride -15 lyckats slå i den engång blev tvärstopp :eviltongue:
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Har du den framåt kommer den definitivt att slå i grenar och då tar det........tvärstopp.
 

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Till alla er som redan har en gps, har ni satt in ett 12V uttag till laddaren eller kör ni bara på batteri?

Min garmin gpsmap 64s har jag ett litet styrfäste till som man kan klicka fast om man vill sitta och titta på kartan medan man kör men för det mesta har jag den bara på i gloveboxen för att spara på batteritiden. Det vore smidigt om man alltid kunde ha den på styret men det kändes så rappligt att ha en laddkabel som hänger och slänger. Och sitter dessutom laddaren fast ordentligt?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Till alla er som redan har en gps, har ni satt in ett 12V uttag till laddaren eller kör ni bara på batteri?

Min garmin gpsmap 64s har jag ett litet styrfäste till som man kan klicka fast om man vill sitta och titta på kartan medan man kör men för det mesta har jag den bara på i gloveboxen för att spara på batteritiden. Det vore smidigt om man alltid kunde ha den på styret men det kändes så rappligt att ha en laddkabel som hänger och slänger. Och sitter dessutom laddaren fast ordentligt?
Nu vet inte jag vad det är för modell, men erfarnheten jag har är att Garmin har rejäla fästen som är ämnade att sitta på just snöskotrar och motorcyklar.
Laddkabeln får du väl helt enkelt sätta fast, finns ju finurliga buntband.

Är det -20 så håller inte batteriet länge. Helt nytt och fulladdat hängde min zumo med en timme.
 

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Jo det är riktigt fina Garmin fästen som sitter riktigt bra
Tror att det kommer att bli ett utav projekten som man gör under sommaren :)