Håller med delvis, enda egentliga skilnaden är att 95 inte tål lika hög kompression som 98.
Men att man skulle tappa effekt på att köra på 98 är rent dravvel.
Däremot kan man med högre octantal skicka på mer tändning vilket ger mer effekt, men då skall man veta lite vad man sysslar med. och utan justering eller modifikationer får man inge mer effekt med 98, men inte heller mindre.
HAr man däremot ett intligent motorstyrningssystem som på moderna bilar så sköts justeringen automatiskt, då kan man tillocmed tjäna på att tanka E85
Men att man skulle tappa effekt på att köra på 98 är rent dravvel.
Däremot kan man med högre octantal skicka på mer tändning vilket ger mer effekt, men då skall man veta lite vad man sysslar med. och utan justering eller modifikationer får man inge mer effekt med 98, men inte heller mindre.
HAr man däremot ett intligent motorstyrningssystem som på moderna bilar så sköts justeringen automatiskt, då kan man tillocmed tjäna på att tanka E85