Gramvåg till variatorkittet

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Sitter och klurar med mitt heel clicker kit och har svårt att få ihop det. I kittet står det att det skall finnas 2 olika sorters brickor och jag har 3 stycken olika sorter och dessutom alldeles för många av en sort. Vilka är vilka? Och om bricka A är den som det borde och bricka B är den som den borde så skulle i så fall aluminium väga mer än stål :)

Alltså, det jag kommer fram till är att det vore perfekt att ha en nogrann våg som klarar att visa med nogrannhet på grammet, gärna ännu nogrannare.

Nån som vet var man kan köpa/beställa en sån våg till bra kurs?
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Heelclicker

Ja det där var ju lite klurigt för mig med men allt var självklart när jag upptäckte att innehållsdeklarationen fortsatte på två olika blad
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
rydde skrev:
Alltså, det jag kommer fram till är att det vore perfekt att ha en nogrann våg som klarar att visa med nogrannhet på grammet, gärna ännu nogrannare.

Nån som vet var man kan köpa/beställa en sån våg till bra kurs?
Du känner ingen jägare som handladdar ammunition för dom har krutvågar som har en mätnogrannhet på 0,005gram men dom klarar max 30-60 gram beroende på modell, dom kostar från ca:700 och uppåt
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Jepp

forre skrev:
Ja det där var ju lite klurigt för mig med men allt var självklart när jag upptäckte att innehållsdeklarationen fortsatte på två olika blad
jag har märkt det, men det misstämmer ändå :-(
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Hmm...

MrGreen skrev:
Du känner ingen jägare som handladdar ammunition för dom har krutvågar som har en mätnogrannhet på 0,005gram men dom klarar max 30-60 gram beroende på modell, dom kostar från ca:700 och uppåt
...jag kanske hör med min polare som sitter inne på en 454:a revolver, han är inte precis jägare...men han har nån sån där press och sitter och fyller krut själv...han har säkert en sån våg. :) Tack för tipset!