Gripperskida som Motorhuset säljer

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Beställde ett par Gripperskidor från Motorhuset i Östersund som dom säljer ut som " veckans vara:. När jag hämtade ut dessa på Bussgods ser jag att dessa är ju använda och något skadade bla i midjan och under. Ringer Motorhuset direkt och meddelar detta. Får till svar att skidorna suttit på nya maskiner som körts ut och in i butiken. Meddelar att det då i annonsen borde ha stått att dom var begagnade. Han menar att jag borde ha fattat detta med tanke på priset. Tycker ändå att man i anonsen skriver detta..vad tycker ni?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tyvärr sällan jag hör något direkt positivt om dem så förvånar mig inte. Samtidigt gör de väl mycket bra också de verkar klara sig. Men jag tycker helt klart att det borde framgått av annonsen på något sätt att de inte va helt nya, även om de inte är direkt begagnade heller.
 
Last edited:

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Ja, vidare i samtalet säger han att jag får väl skicka tillbaka dom då och menade på att det ändå fanns andra som stod i kö för att köpa dom. Gjorde ju beställningen i tron om att det var fabriksnya grejjer då man inte först skulle behöva titta på skicket. Man känner ju sig jäkligt lurad. Sista gången jag köpte via postorder från den skojarfirman. Ska man köpa därifrån gäller det att man först kollar på grejerna så man vet vad man får.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Att göra en dålig annons är inte bra..

Att förneka det och vara otrevlig det är fan katastrof!!
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Såg annonsen och tänkte, ofan de va billigt. men då trodde jag (som du) att det handlade om nya grejer.! Blir ju dålig reklam i två meningar om man håller på sådär!