Härliga skoterkollegor vi har

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Fanns en artikel i dagens NSD om xzbvznsxz-körning i direkt anslutning till en fritidsbostad i Gällivare där några kört över häckar, elkabla mm och sedan läser man detta.

Har faktiskt svårt att hitta ord, hittar inga vettiga i alla fall mer än att det är synd om dessa människor, de måste haft eller har en fruktansvärt dålig uppväxt totalt utan normala värdegrunder och dessutom vara påverkande av adrenalindoser eller något värre, fy fn.............era dj... la ligister kan jag bara säga.

Skotrar på Gråträsk kyrkogård
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/telegram/artikel.aspx?ArticleId=5250302

Under söndagen har dessutom någon, inget misstag utan det syns på spåren att det är med fullt pådrag och siktat rakt på kört över en vägkorsningsutmärkning en bit hemifrån, totalt onödigt, idiotisk och vad man nu vill säga, tankarna går ju till stålstolpar maskerade till trästolp nästa år
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
:ballchain:
Fanns en artikel i dagens NSD om xzbvznsxz-körning i direkt anslutning till en fritidsbostad i Gällivare där några kört över häckar, elkabla mm och sedan läser man detta.

Har faktiskt svårt att hitta ord, hittar inga vettiga i alla fall mer än att det är synd om dessa människor, de måste haft eller har en fruktansvärt dålig uppväxt totalt utan normala värdegrunder och dessutom vara påverkande av adrenalindoser eller något värre, fy fn.............era dj... la ligister kan jag bara säga.

Skotrar på Gråträsk kyrkogård
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/telegram/artikel.aspx?ArticleId=5250302

Under söndagen har dessutom någon, inget misstag utan det syns på spåren att det är med fullt pådrag och siktat rakt på kört över en vägkorsningsutmärkning en bit hemifrån, totalt onödigt, idiotisk och vad man nu vill säga, tankarna går ju till stålstolpar maskerade till trästolp nästa år
ja vad ska man säga, inte förvånande att det föds skoterhatare, när det föds sådana här idioter. :ballchain:
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Egentligen är det intressanta hur vi skall komma åt detta, hur ska vi kunna bibringa dessa delar av de vettiga värdegrunder de allra flesta av oss har, jag vet inte rakt av men det borde gå på något sätt om alla klubbar i landet samtidigt tar tag i detta i god tid före nästa säsong.

Som jag alltid har sagt, undviker man det första spåret på fel plats så slipper man det andra.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Egentligen är det intressanta hur vi skall komma åt detta, hur ska vi kunna bibringa dessa delar av de vettiga värdegrunder de allra flesta av oss har, jag vet inte rakt av men det borde gå på något sätt om alla klubbar i landet samtidigt tar tag i detta i god tid före nästa säsong.

Som jag alltid har sagt, undviker man det första spåret på fel plats så slipper man det andra.
Det skulle kanske behöva dammas av några rejäla björnsaxar, som placeras ut på rätta ställena. :embarrest:
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Största jag har är inte mer än ca 75 cm uppspänd, behövs det dubbla samt rejäla fjädrar för att slå fast bandtunneln ordentligt.

Nej, nu ska vi inte kasta skit på dem, vi tycker synd om dem istället då de måste göra såhär för att hävda sig i gruppen och funderar på vad vi skall ta oss till, låter vi dem fortsätta lite nu och då utan att vi med kraft tar tag i det så inverkar det på den fria körningens fortlevnad även om många, även myndigheter inser att detta är verk av enstaka ligister eller som Del Albright sagt , "Motorized Outlaws", -"appears anywhere and anytime on any vehicle, destroying what the rest of us try to achieve"
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Somliga gräver sakta sin grav, andra gör det i takt med en högkamsmatta i lössnö. Det är bara en tidsfråga innan vi får uppleva ytterligare inskränkningar mot skoteråkningen, och vi har till stor del sådana idioter som omskrivs i artikeln att tacka för det. Visa respekt för andra människor samt deras egendom och häll inte bensin på skoterhatarnas eld!