höja boggien Vmax 700sx

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
tjenare, jag tycker att skotern är lite för låg i boggien finns det nåt enkelt sätt att höja den? har hört om quickrods hur fungerar dom? Mvh Andreas
 

Frederiksen

Medlem
24 nov 2010
14
0
1
sundsvall
Byt ut den bakre stötdämparen och köp en från en sxr eller viper så blir den ca 8 cm högre och du får även ca 10cm extra fjädringsväg, gjorde så på den jag hade och det blev mycket bättre! Dom dämparna brukar gå att få för en billig slant
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Byt ut den bakre stötdämparen och köp en från en sxr eller viper så blir den ca 8 cm högre och du får även ca 10cm extra fjädringsväg, gjorde så på den jag hade och det blev mycket bättre! Dom dämparna brukar gå att få för en billig slant
okej, nu ska jag bara försöka få tag i en sxr eller viper dämpare :)
 

Frederiksen

Medlem
24 nov 2010
14
0
1
sundsvall
Som du säger behöver du längre kontrollstag/quickrods. Men du kan även modifiera orginal så slipper du byta. Du tar då bort dom två skruvarna längst ner vid kontrollstagen och sätter dit en bussning eller ett par brickor som kan glida i (röret) på så sätt blir kontrollstagen längre. Tror det var ca 12 man behöver bygga på. Du ser hur mycket som behövs när du bytt dämpare.

Du kan även ta bort kontrollstagen helt och ersätta dom med en balatorrem men det är mera jobb.

Det är mer jobb att flytta ner fästena + att fjädringsvägen blir desamma