OK! Alltså det hände när en polare fastnade och han provade backa ur (vilket inte fungerade), han fick lös den men när han prövade gasa sig ur så snurrade inte mattan så jag skottade bort lite snö och kom lös och efter det så hackar den på låga varv men jag ska testa det också om det inte bara är remmen som Mjohansson (läs tidigare) skrev!kolla hur variatorn är ställd, de kanske bara hackar näru ligger och fuckar kring inslagsvarven?
Byt variatorremmen!OK! Alltså det hände när en polare fastnade och han provade backa ur (vilket inte fungerade), han fick lös den men när han prövade gasa sig ur så snurrade inte mattan så jag skottade bort lite snö och kom lös och efter det så hackar den på låga varv men jag ska testa det också om det inte bara är remmen som Mjohansson (läs tidigare) skrev!
Är det svårt att kolla hur variation är ställd?
/Ny skoter förare
Bytte du till en NY rem?Nu har jag testat byta remmen men fortfarande vill den på hacka lite på låga varv! Fast den känns mkt bättre än innan jag bytte...tror ni d e nån fara att köra? är nämligen i fjällen nu för en skotertur!
Japp jag bytte till en ny rem och körde en 6-7 mil i fjällen och den hackade fortfarande på låga varv, det kändes dock lite bättre (kanske var önsketänkande) ...tog lös remmen för en halvtimme sen o såg att det redan håller på att bli en "midja" på remmen. Vad kan d då vara? På höga varv går han ju hur fint som helst!Bytte du till en NY rem?