Handtagsvärmare

Laddok

Medlem
18 nov 2023
25
0
1
23
Arjeplog
Jag håller på med att koppla in handtags värmare på en polaris Axys 800 och då märkte jag att det inte finns ström i en av kontakterna och då undrar jag om man bara man koppla båda värmarna på en kontakt då jag ska köpa sno-x utan kontakt eller är det inte nog med kraft i en kontakt för det
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Jag har satt dit snox värmeslingor 15w-20w på pro rmk 2015 och de är samma som din.Att de inte är ström i bägge kontakternastiften beroror på att du inte slagit om org strömbrytaren till full eller halv värme. Polaris oem slingor har två separata slingor i värmetejpen därav två stömutgångar. Slingona har olika motstånd helt enkelt. Med det sagt har du 12v i både låg och högeffektsläget från polaris kontakten under huven. Jag kör då i ett av lägena på org vippan och har då också den medföljande knappen till snox för att ställa om mellan 15-20w. Men jag är besviken på hur segt de bygger värme på 20w läget de tar typ 15-20 min innan de blir lika varm som org polaris blir på 5 min i lägsta läget. Man hinner frysa ihjäl innan de verkar. Man måste gå på minst 30w pirat för polaris värmare ger minst 35w.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
RSI värmarna ger snarlik värme som original, men ändå inte riktigt lika bra.
dom där som ligger kring 20 watt är det inte mycket värme i tycker jag.

Svar ja, du kan koppla båda på samma kablar, men kan vara som boost säger ifall du inte har mätt på alla 3 kablar.
Men, förmodligen är det inte svårt att få liv i kablarna på båda sidor så jag skulle gjort så åtminstone
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
RSI värmarna ger snarlik värme som original, men ändå inte riktigt lika bra.
dom där som ligger kring 20 watt är det inte mycket värme i tycker jag.

Svar ja, du kan koppla båda på samma kablar, men kan vara som boost säger ifall du inte har mätt på alla 3 kablar.
Men, förmodligen är det inte svårt att få liv i kablarna på båda sidor så jag skulle gjort så åtminstone
Aj fan är Rsi lite sämre än standard och jag som funderade på dem. Jag har för mig de skryter om att de blir varm fortare än standard eller om de va annat piratmärke? Om de ger lite sämre än org men däremot är snabbare upp i temp kan jag ta det för org måste man slå om till halva effekten ganska fort om man som jag kör tunna handskar med styrmuffar som vindskydd.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Rsi är riktigt bra jämfört med snopro 20 watt, men jag hade en RSI på ena sidan och original på andra sidan för någon vinter sedan och det fanns viss skillnad.
Men RSI ska vara på 30 watt och det är ju 50% mer effekt än 20w så :)
 
Reactions: Boost III

Laddok

Medlem
18 nov 2023
25
0
1
23
Arjeplog
Okej men det är en kontakt till höger handtag och en till vänster och det är bara den till vänster som får ström och tum värmare får ström vid kontakt men inte uppe vid gasen
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Följ kablarna ner mot styrstammen, dom går rakt in till knappen så det eventuella felet där borde vara enkelt att åtgärda
 
Reactions: Laddok