har främmre boggie fjädern gått av?

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
Har kört en hel del på sjöar med mkt stöp på och kört hårt på ganska dåliga leder i helgen. har märkt hela tiden att jag har haft dåligt fäste och att den varit lite spårig. kollade idag på boggien när jag åkte hem ifrån en polare och såg att boggien lutade uppåt där framme där den ska vara i backen.
alltså den plana delen lutar uppåt. är det så att främmre dämparen har hängt sig eller gått av? eller kan det vara så att det är en massa is o sånt som frysit fast där?
balata remmen är inge spänd alls, den är helt slak. har ställt den oss en polare i ett varmgarage nu, ska kolla imorgon hur det ser ut.
 

AndreSjöström

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
RE: har främmre boggie fjädern gått

Hade samma problem med mina öhlinare.. provade att ställa in den i garaget utan någon större lycka så jag tog ut främre dämparen och spände ihop den med spändband och då fjädra den ut, men har ingen anning hur detta kunde hända - måste ha skurit fast när den tog i botten eller nått. hursom hellst hör av dig hur det har gått!
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
RE: har främmre boggie fjädern gått

[Uppdaterat: Senast editerat den 01-Feb-04 kl 11:53 PM (CET)]Är både främre och bakre öhlinare i din? i min är det bara bakre.
ska till garaget imorgon och kolla hur det ser ut efter den har tinat upp, vill hellst inte börja skruva nu:( återkommer imorgon med resultatet.
var det också din främmre som hade hängt sig?
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
RE: har främmre boggie fjädern gått

Nu vet jag vad det är, fästet som sittet på dämparen har gått av, hur det nu kunna ske??
va kostar en ny dämpare?