Har jag gjort bort mig ???

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Har precis klämt de första milen med min nya RS Vector,,Fan vad trögt och tungt det gick. Upplevdes vara mycket bökig framförallt vid lite trixiga passager....och motorbromsen skall vi inte tala om...Funderar allvarligt på att slänga ut en annons redan nu...Är det nån som vet om det blir bättre med tiden för nu var den då inte rolig....

/ Anders kalix
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
Har precis klämt de första milen med min nya RS Vector,,Fan vad trögt och tungt det gick. Upplevdes vara mycket bökig framförallt vid lite trixiga passager....och motorbromsen skall vi inte tala om...Funderar allvarligt på att slänga ut en annons redan nu...Är det nån som vet om det blir bättre med tiden för nu var den då inte rolig....

/ Anders kalix
Det har jag inte hört någon säga förut ...

Vad har du haft innan?

Tråkigt att höra :(
 
®

®ogga

inte för att jag vill ha ngn fyrtakt änn de käns ju lite klumpigare men det handlar nog mycket om vannesak också precis som fyrtaktshojar så försök vänja dig innan du förkastar den helt motorbromsen sen går att kalibrera bort med variatorbestyckning
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Läs SnowTech!

se sid 16 dec 05 i SnowTech under rubriken 4-stroke clutching "the engine brake affect that pushes the rider forward as it decelerates can be over come by changing the front clutch spring "så ser du att det är grejer på gång med att avhjälpa detta problem med den enorma motor broms efekten ,kör man lite hårt så får man nästan whiplash

Denna tidning har ungefär samma stuk som Snowmobile men är Amerikansk dvs på engelska

det är mycket Industry update /Service o Tuning notes dvs info från både tillverkare o tuning firmor som kan vara nog så bra att känna till ;)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Hallå..
Har nu fått ca 35 mil på mätaren och jag börjar gilla den mer och mer...Det är nog en fråga om att vänja sig !

/ Anders
 

strimbo

Välkänd medlem
6 nov 2005
228
0
16
Ej medlem/Inloggad skrev:
Hallå..
Har nu fått ca 35 mil på mätaren och jag börjar gilla den mer och mer...Det är nog en fråga om att vänja sig !

/ Anders
roligt att höra! :cool:
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
har en granne som har en rs venture han säger att det är nån grym motorbroms på den.. så jag skulle tro det är en vanesak.. sen att dom är klumpiga kan man inte annat än hålla med om usch för 4-stroke ;)








2-stroke is the shit :D :D
 

Nidobra

Ny medlem
17 jan 2006
2
0
1
Motor bromsen försvinner med tiden.. Har kört ca 100 mil med min och den är nästan helt borta...