Vad kan de vara för fel?Den har bara krånglat sen jag köpte den..
De jag har gjort:
Bytt tändspolen
Bytt ut bränslet
Bytt bränslepump
Tändstifft
Reedmembran
Rengjord förgasarna.
Men den bluddrar o går dåligt ändå. Går bra på tomgången men så fort jag gasar så dör den..
ohmmät triggerspolen/picupp också! Men även om picupspolen och statorn visar rätt värde kan de va väck ändå.Fick bra värden på alla utom mellen gul o brun där fick jag till 0,1 o de skulle va o,15.
Räknas 0,1 som 0,10?
Ja de va kablar o tändhattarna med..Byttes/ingick även tändkablar och tändhattar då du bytte tändspole? Jag bytte tändhattar på en Yamaha vmax med liknande symtom, avbrott i bägge hattarna. 5kohm är ett typiskt värde genom en tändhatt.
Flotörventilerna stänger som de ska..Jag antar du menar att du sänkt trottelnålarna. De låter som du borde kolla lågfartsmunstyckena att dem inte har ärgat igen. Dra igenom dem med veckad koppartråd eller ståltråd från stålborste bara blåsa ur dem duger inte prova även skruva på bränsleluftblandskruvarna ge den mer soppa så den går ner på tomg snabbare. Snål gång ger rusande tomg. Kolla även att flotörnivån är rätt inställd och att flotör-nålventilerna täta ordentilgt.
Ok ja de är kollat nu.. Men har bytt chokekäglan oxå! För när jag hade isär förgasarna så tog jag en liten slang o blåste bakvägen o då kunde jag blåsa igenom fast jag tryckte in chokekäglan.Jag hade samma symptom på min 600, det var chokewirarna som inte var rätt justerade.
Du kanske redan kollat detta men det är värt att kolla annars
Alla vevlager i dessa behöver olja från oljepumpen, annars skär lagren snart ihop. Fattar inte varför så många envisas med att koppla bort oljepumpar... vill man att maskinen bara ska gå 30-50mil till?Jag har tagit bort separata oljetanken, o bara pluggat slangen. Bör jag göra något mer än så? Får den smorning överallt som den ska via bränslet? Vattenpumpen osv?
Ska jag montera tillbaka oljetanken o bara blanda lite i bensinen för att vara på den säkra sidan eller va tycker du?Alla vevlager i dessa behöver olja från oljepumpen, annars skär lagren snart ihop. Fattar inte varför så många envisas med att koppla bort oljepumpar... vill man att maskinen bara ska gå 30-50mil till?
När ägaren innan hade skotern så skar den fast han hade separat oljetank. Den går väl lite väl fett om jag har kvar oljetanken o blandar olja i bensinen?
Ja du måste tillbaka med oljetanken annars skär vevlagren och vattenpump omg. De är enormt komplicerat att ta bort oljetanken på din modell för att få smörjning till vevlager o vattenpump.! Ställ in pumpen så den drar 2 % i genomsnitt utgå från grundiställning/fabriksinställning. Under tiden du räknar ut och justerar hur mycket olja den drar kan du köra 1% extra i bränsletanken. Men efter du fått den dra 2% ur separat oljetank är de ingen jättestor mening hälla olja i tanken men du kan såklart köra 0,5,-1% extra i tanken de blir ju en aning säkrare.Ska jag montera tillbaka oljetanken o bara blanda lite i bensinen för att vara på den säkra sidan eller va tycker du?