Hardcore vs Pro Rmk

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Kanske lite fel att post det i arctic delen men men

Nu har vi kommit en bra bit in på säsongen.

Jag har haft en m800 -13 och äger en pro rmk -14

Hur stor skillnad är det mellan -13 m800 och -16 m8000 hardcore (i hur den upplevs att köra, vet skillnaden på framvagn, variatorer mm)
Och hur står sig hardcoren mot en pro rmk, någon som har erfarenhet och kan dela med sig för och nackdelar mellan dessa.

Vet ju hur lättkörd pron är men som sagt bara att jämföra med en -13 m800
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Stor fördel med arctic är Suzukimotorn, men det är också den enda. Finns nog inte så många som byter från pro till M och blir nöjda.
 

slainen

Aktiv medlem
9 jan 2012
72
0
6
ingen som hoppat från en pro till en -16 hardcore?
Jag hade en ny pro -12. Kör hardcore nu. Smidigheten skulle jag säga är ungefär lika. Motor, fjädring och matta är bättre på hardcoren. Nya 3" powerclawn är grym. Men finishen på arcticen är risig i mina ögon. Dålig passform på kåpor, värdelösa handtagsvärmare, stora och klumpiga reglage och tankmätaren hade dom lika gärna kunnat ta bort. Har kört snart 100 mil med min, kör fortfarande på original remmen. Enda felet jag haft är handtagsvärmarna. Riktigt jäkla trevlig maskin bortsett från att den verkar vara ihopmonterad likt en IKEA-möbel.
 

Sled@buser

Välkänd medlem
3 nov 2010
160
0
6
Jag tycker pron å hardcoren är ganska lika i beteende. Båda är fina kompisar men hardcoren har bättre grejjer original(dämpare, matta, en framvagn som inte är gjord av papper, 1 år längre garanti å riktigt fina team variatorer) Så jag tycker man får mer för pengarna på acn.