hastighetsmätarn/varvmätarn immar igen!

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Nemen HEEEJ! när man kör så de kommer snö på mätarna så immar dom igen... är de nån som har nån ide som man kan göre so dom SLUTAR att imma igen...

Mvh //CaccezE
 

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
jag har borrat ett litet stackars hål i mätarhuset (hastighetsmätaren) så mina immar inte igen men kommer inte riktigt ihåg vart jag borrade det men jag har för mig att det va överst och mellan glaset å mätartavlan!!

fick detta tips av en skotermekaniker... men fråga någon fler bara för säkerhetsskull för kankse går att göra något annat istället för att borra!!
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
jag har borrat ett litet stackars hål i mätarhuset (hastighetsmätaren) så mina immar inte igen men kommer inte riktigt ihåg vart jag borrade det men jag har för mig att det va överst och mellan glaset å mätartavlan!!

fick detta tips av en skotermekaniker... men fråga någon fler bara för säkerhetsskull för kankse går att göra något annat istället för att borra!!
Okej:D jå ja hade i mina tankar att borra men ja var lite osäker om de hjälpe...
men om du har gjorde och de blev bättre så kanske man ska prova för de kan ju inte bli nå sämre...
 

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
:) jo det blev klart bättre.. kommer ju som sagt inte ihåg hur stort hål jag borrade men det va då inte stort och hålet borrade jag på ovansidan av mätaren men va försiktig så du inte få in en massa plastskräp från borrning i mätarhuset samt att du inte borrar fel så att säga så du skadar mätartavlan o dylikt..

OM jag inte minns fel så tror jag att borren va 1mm.. kan även ha varit något mindre men är inte säker..
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Det går nog bra att borra ett 2mm hål i underkant på mätarhuset. Det gjorde jag på mina blinkers till motorcykeln, o då slapp jag fukt i dem efteråt.