Heavy Hitters eller Heel Clicker till Viper ?

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Vilket kitt ska man ha? Någon med erfarenhet?
Troligen ska jag ha pipor framöver så vilket variator kitt är bäst.:confused:

Mvh
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Heavy Hitters eller SuperTips (jag vet, du nämnde ej dessa) skulle då jag rekommendera. Supertips kan vara lite kinkigare att ställa in, men skall vara bättre.

Kom ihåg att nämna vad du har för pulver i maskinen etc. då du beställer dem så får du en rekommendation på hur de skall viktas så har du något att utgå ifrån.

Ulmer Racing är bra att ha å göra med då det gäller Supertips, och har mycket kunskap när det gäller justeringen av dem.
Men kolla så att de verkligen går att använda till Viper.
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Heavy Hitters eller SuperTips (jag vet, du nämnde ej dessa) skulle då jag rekommendera. Supertips kan vara lite kinkigare att ställa in, men skall vara bättre.

Kom ihåg att nämna vad du har för pulver i maskinen etc. då du beställer dem så får du en rekommendation på hur de skall viktas så har du något att utgå ifrån.

Ulmer Racing är bra att ha å göra med då det gäller Supertips, och har mycket kunskap när det gäller justeringen av dem.
Men kolla så att de verkligen går att använda till Viper.
Just nu så är det orginal. Om jag ska ha Heavy hitters så kan man ställa om vikterna va?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Både Heavy Hitters, Supertips är justerbara. Du kan vikta på dem på 3 olika platser på vikten för att erhålla olik karaktäristik.

Finns också Thundershift, men de har haft lite problem med rullslitage pga liten anliggningsyta mot rullarna.

Heel Clicker har haft andra, mindre bra problem.
Bild på trasig Heel Clicker... :(
 

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Både Heavy Hitters, Supertips är justerbara. Du kan vikta på dem på 3 olika platser på vikten för att erhålla olik karaktäristik.

Finns också Thundershift, men de har haft lite problem med rullslitage pga liten anliggningsyta mot rullarna.

Heel Clicker har haft andra, mindre bra problem.
Bild på trasig Heel Clicker... :(
Kan ju vara måndags ex :D. Har det hänt dig? Tråkigt isåfall, man kanske ska plocka bort Heel clicker från listan då.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Satt på mitt kitt från KN racing igår och jag är jättenöjd! Blev mycket bra accerelation och den vill upp med skidorna hela tiden! :D