Heja Gällivare-"Rör inte min skoter"

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
EN snabbscanning, infört under fria ord i NK idag 23/3,.

Den här typen av synsätt är oftast beroende på annat än just sakfrågan.

Dock är det viktigt, oerhört viktigt att vi snöskoteråkare aktivt bidrar till att förbättra vår image, blir det platt fall för vassaraleden efter dess öppnande pga vad somliga upplever som bus eller otillåten körning så är det för evigt.
Dessutom kommer alla skoteråkare i landet att få lida för då finns det ett färskt exempel att vi inte kan eller klarar att sköta oss.
Klarar vi inte av att hantera detta själva så förtjänar vi inte att få köra fritt i slutändan och då är det bara finna sig i det.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Då Hellner tydligen även gillar att köra snöskoter, så kanske han kan tillfrågas att ställa upp för snöskoteråkningens, vara eller inte vara, runt Gällivare.
En text och fin bild av Hellner på snöskotern skulle säkert få tyst på dom värsta fanatikerna i vart fall.
Skulle säkert även bidra till att ordet SNÖSKOTER blir mindre laddat hos vissa.
 

Woodlauncher

Välkänd medlem
1 nov 2007
178
0
6
Förpestar luften? Vad fan, har den där jävla idioten en hunds luktsinne eller? Precis som han överdriver hur långt han kan känna lukten av en skoter så tror jag även han överdriver om hur han nästan förlorade livet!

Jag förstår inte vad den där insändaren titulerad "Skoteråkare förstör" har att göra med titeln? Det står ju för tusan bara om ungdomar som klottrar? Vem fan ger rubrikerna på insändarna i den där tidningen?
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Förpestar luften? Vad fan, har den där jävla idioten en hunds luktsinne eller? Precis som han överdriver hur långt han kan känna lukten av en skoter så tror jag även han överdriver om hur han nästan förlorade livet!

Jag förstår inte vad den där insändaren titulerad "Skoteråkare förstör" har att göra med titeln? Det står ju för tusan bara om ungdomar som klottrar? Vem fan ger rubrikerna på insändarna i den där tidningen?
Tidningarna förbehåller sig exklusivitet på att redigera, förkorta och även justera rubriker efter eget behag, ofta nyttjar de insändarsidorna för att driva på olika jantelagar (obs personlig uppfattning grundat på 35 års tidningsläsande), dessutom kan de ligga på insändare och invänta rätt tillfälle att publicera dem, de aktuella exemplen kan vara skrivna tidigare, långt tidigare så därför bör man alltid ta insändare med en stor nypa salt då de dessutom kan färgas av den nredaktör som lägger in dem till publicering.
Kan garantera att de har positiva insändare liggande på hyllan också, åtskilliga som de kan välja att publicera när vindarna svänger åt annat håll.

Till råga på allt har våra tidningar olika politisk tillhörighet, det spelar också in.

Alltså, vad göra för att bättra på vår image?:
Bjud ut era lokala tidningsmurvlar på en skotertur och visa den positiva sidan, det kan vara både korvgrillining, familjetur och en racetur på moget sätt och i väl valt terräng.

Skriv sakliga insändare, inte i affect utan med raka ovedersägliga argument, till slut får de för många på tidningarna så de måste börja lägga ut dem.

Och, naturligtvis det allra enklaste, följ regelverken, knappast svårt att "Inte Störa-Inte Förstöra" osv, gör man det kan ingen säga något och de som störs av fågelsång, skotrar på avstånd, bilister, kissande hundar osv kommer alltid att finnas men de är färre än oss övriga så vi vinner till slut om vi är kloka.