Helt död summit 600 sdi - 06

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Skotern funkade när jag ställde undan den i våras! Nu är den helt död ingen gnista och låter inte så som sdi motorn gör innan man startar den! Har provat med sprillans nytt batteri ingen skillnad! De sista som hände var att den rullade 4 varv sista turen om de har nå med de å göra? Men gick ju köra hem?? Har även provat dra ur kontakterna upp till styret!! Är de nån som har nån idé på vad de kan vara för fel??
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
De är lätt släcka stift när de stått ett år,,,,,,, har du provat gnistan med annat stift? Även om du har gnista kan den vara otillräcklig så byt stift i viket fall. Du kan starta upp den med vilka stift du än hittar bara du byter till rätt sort innan du kör!

Dra även loss alla kontakter du kan hitta som du misstänker har med motordrivning att göra och kolla i dem efter ärga. Spruta även i någon form av sprayolja fuktdrivande i kontakterna. Om skotern står ute så om möjligt ta in den i värme över en natt de kan göra susen.
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Tror inte på stiften för den låter inte som de ska när jag drar i snöret! Den ska ju pipa till! De gör den inte! Den har inte startat alls sen i maj! Den står i värme nu! Får kolla alla kontakter!! Borde vara nått sånt!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
Tror inte på stiften för den låter inte som de ska när jag drar i snöret! Den ska ju pipa till! De gör den inte! Den har inte startat alls sen i maj! Den står i värme nu! Får kolla alla kontakter!! Borde vara nått sånt!
Är det något liv i instrumentbelysning? Jag tänker om den är helt stendöd i all el så kan batteriet vara dåligt jordat. Följ jordkabeln från batteriet så den inte lossnat vid jordpunkt.
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Ja de lyser till lite när ja drar i snöret eller trycker in rer knappen ingen el start på den här! Och de tickar lite i ett relä när ja drar! Kollade jorden å de såg bra ut
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Nu har jag kollat och de var start reläet de var fel på! Funkar de med vanligt extraljus relä eller måste ja köpa original?