Indy Ultra Touring 97 med extra 12 boggie.
Skulle provköra en lite längre tur igår efter byte av cylinderfotspackning och kommer inte mer än några hundra meter innan jag känner att något är knas för jag studsade som om maskinen var från 1975. Stannade och konstaterar att obelastad så ligger fjädringen ändå i botten. Ser direkt att bulten och plastskenan som den kraftiga fjädern (den som har 3 lägen att justera med 21an nyckel) har gått av på ena sidan
Tyvärr blev det 0 skillad efter att jag fixat det idag, testade även att spänna upp den där fjäder till läge hårdaste läget "High" som det var märkt
Det sitter 2 fjädrar/stötdämpare på den, vilken av dem är det som bör ha gett med sig om det blir såhär tro?
Jag är lite off på hur en boggi fungerar känner jag, men jag inbillade mig att det är de där fjädrarna med 3 lägen som till stor del lyfter boggien.
Skulle provköra en lite längre tur igår efter byte av cylinderfotspackning och kommer inte mer än några hundra meter innan jag känner att något är knas för jag studsade som om maskinen var från 1975. Stannade och konstaterar att obelastad så ligger fjädringen ändå i botten. Ser direkt att bulten och plastskenan som den kraftiga fjädern (den som har 3 lägen att justera med 21an nyckel) har gått av på ena sidan
Tyvärr blev det 0 skillad efter att jag fixat det idag, testade även att spänna upp den där fjäder till läge hårdaste läget "High" som det var märkt
Det sitter 2 fjädrar/stötdämpare på den, vilken av dem är det som bör ha gett med sig om det blir såhär tro?
Jag är lite off på hur en boggi fungerar känner jag, men jag inbillade mig att det är de där fjädrarna med 3 lägen som till stor del lyfter boggien.