Hemmabyggen?

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
Halloj alla som väntar på snö :D
Är det någon som fördriver tiden med att bygga om eller gör något annat kul med skotern när ni inte åker på den? Eller har ni ett "hemmabygge" på g eller något liknande?
Kan ni inte lägga ut lite bilder isf för det vore kul att se.
Jag skulle själv vilja bygga om en te.x gammal skoter för att bara ha att leka av sig på ibland och framförallt bygga om. Men jag har inte någonstans att vara :(
 

_Victoor

Aktiv medlem
23 jan 2006
78
0
6
33
Malmberget
Jag har gjort om skotern lite nu, som tex bytt matta, satt mountain plastskidor, fatbar styre o höjare, en annan "crosshuv" sen lite annat små fix,, de jag väntar på nu är att få tillbaka dämparna från renoveringsen sätta dit skidorna o boggin sen inte mkt mera.. Skotern är en zr 700 -95...

http://www.pixbox.se/alb128003
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Är det ingen som har ett riktigt hemmabygge att visa upp?

är nog väldigt svårt att hitta ett komplett hemmabygge i sverige. Vanligt är ju bara byta huv till nyare och lite bättre boggie och plastskidor på det.

Men ett komplett hemmabygge. njae, är ju den dära hemmabyggda "vipern" med a-armar som finns (vet, det är ingen viper, bara huven som kommer från en sådan).

Men den är ju rätt tuff.
 

Tobbis

Välkänd medlem
22 apr 2006
152
0
6
Sveriges mitt
Har ingen byggt om huven eller nå på skotern så den inte ser ut någon annan skoter? Är man händig med plastning kan man nog göra undervärk kan jag tro.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Hehe det här måste vara det ultimata hemmabygget :p :D Vet inte riktigt vars jag hittade den här bilden, tror de var på blocket.
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Lär ju om inte annat va riktigt lätt.. säkerligen en skön lekskoter.. :) Nog för att han satt dit en fläktkyld 340-motor från herken i bakgrunden men ändå.. :D
 
Last edited: