Hero 4 Sessio vs Roam 3 vs VIRB Elite

Mavericko

Medlem
9 mar 2015
20
1
1
Boden
Är sugen på en ny action cam och sitter å funderar mellan de tre i rubriken. Tycker VIRB Elite verkar ha bäst kvalité både på bild och ljud, av de ja sett på youtube, men är även nyfiken på vad folk har för erfarenheter med batteritid, tillbehören osv. Verkar som att Contours fästen inte är så bra. Är tänkt att ha den på skoterhjälmen och pipan vid jakt.
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Är väldigt nöjd med allt på min Gopro 4 black edition förutom den jävla batteritiden, så fruktansvärt dålig så man lägger nästan ner mer tid på att byta batterier i den än att köra skoter.. Har 4 batterier å alla är sopslut på om man har filmat en del och det är kallt ute. Dock så har jag min på hjälmen hela tiden så den blir ju väldigt kall.. Men man tappar ju allt om man ska måsta stanna å he fast den innan man kan köra om man hitta nå roligt ställe..
 

andreas_r

Medlem
1 dec 2007
22
0
1
Jag har en virb elite av den tidigare avlånga modellen, monterad på hjälmen i mitt fall.
Tror jag filmade ca två timmar när jag var ute och körde med den sist, den var på från att jag lämnade gården tills att jag kom hem igen. Gissar att den gick på vilja sista biten :)
 

Mavericko

Medlem
9 mar 2015
20
1
1
Boden
Råkade just komma hem med en Hero 4 Black Edition... =) Ni som har fäst på sidan av hjälmarna, har ni bara använt "klister" fästet som följer med? De håller nog bra för å inte lossna när man kör som en galning?
 

Boondocker15

Välkänd medlem
12 apr 2015
198
1
6
Pajala
Råkade just komma hem med en Hero 4 Black Edition... =) Ni som har fäst på sidan av hjälmarna, har ni bara använt "klister" fästet som följer med? De håller nog bra för å inte lossna när man kör som en galning?


Kör med böjda "klister" fästet på sidan av hjälmen och den sitter som berget, inte en tillstymmelse att lossna fast man kört med den på genom granar och ris. Men tror man måste vara noga när man fäster den och inte ha för bråttom och låta limmet torka.
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Råkade just komma hem med en Hero 4 Black Edition... =) Ni som har fäst på sidan av hjälmarna, har ni bara använt "klister" fästet som följer med? De håller nog bra för å inte lossna när man kör som en galning?
Ta å köp ett gäng batterier samt laddaren du kan ladda 2 batterier på samtidigt.. Helst dubbeluppsättning utav det så du har 5 batterier.. Är det -10 å neråt ute håller ett batteri i typ 5 minuter.
 

Mavericko

Medlem
9 mar 2015
20
1
1
Boden
Fäste den me limmfästen idag, satt bra, fick stå ett tag först å jag rengjorde före.

Var slut extrabatterier när jag köpte kameran så de får bli ett senare bekymmer.

Tack för alla svar!
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Är man orolig att den ska fara lös om man kör in i något kan du köpa ett tillbehörs paket där det finns ett jättelitet fäste som du har en "säkerhetslina" i som håller fast GoPron, då har du två grejer som ska knäckas innan du tappar den :)
Samt, kolla typ 24mx eller vilken sida det nu var ja beställde batterier ifrån, tror jag köpte 4 batterier för samma pris som elgiganten tar för sina 2 batterier å laddare. Dom håller nästan bättre än original batterierna dessutom :)

Jag ska nog köpa ett gäng till till nästa säsong så man har 10st kanske :)

Fäste den me limmfästen idag, satt bra, fick stå ett tag först å jag rengjorde före.

Var slut extrabatterier när jag köpte kameran så de får bli ett senare bekymmer.

Tack för alla svar!
 

Mavericko

Medlem
9 mar 2015
20
1
1
Boden
Är man orolig att den ska fara lös om man kör in i något kan du köpa ett tillbehörs paket där det finns ett jättelitet fäste som du har en "säkerhetslina" i som håller fast GoPron, då har du två grejer som ska knäckas innan du tappar den :)
Samt, kolla typ 24mx eller vilken sida det nu var ja beställde batterier ifrån, tror jag köpte 4 batterier för samma pris som elgiganten tar för sina 2 batterier å laddare. Dom håller nästan bättre än original batterierna dessutom :)

Jag ska nog köpa ett gäng till till nästa säsong så man har 10st kanske :)
Jasså, säker på de va 24mx? Hittade inga batterier till en GoPro där =) Eller va hette batterierna?