HJÄLP f7 startar Inte :/

SprocT

Medlem
19 apr 2012
30
0
6
Hej alla nu har jag slut på idéer och tålamod :/

Grejen är att när jag ska starta skotern så kan jag dra i dödagar men ger jag den en liten sup så starta den och går riktigt, kan klra en hel dag utan problem, kan stänga av den å den kan stå i upp till 2 timmar och starta på ett halft drag men står den 3 timmar så starta den ej

Vad jag har provat:
× bytt esc
× bytt kabel stam
× lindat om statorn
× bytt insprutning
× kontrolerat bränsletycket 48psi
× bytt silar i tanken

Tacksam för hjälp

Mvh jonas
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Om du tar lös soppa slangen efter pumpen och drar i snöret sprutar det ut soppa då? Kollat kompen i skotern så den inte är dålig?
 

SprocT

Medlem
19 apr 2012
30
0
6
Kan kolla, nä det ha jag inte kolla, men om kompen är dålig borde den inte gå dåligt då me?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Den kan ha dålig komp kall men när motorn blir varm och saker expanderar så kan du få tillbaka lite komp och den går bra medans den är varm... Detta är bara en gissning dock! Sen kan det vara statorn också men låter lite långsökt. Har annars en stator liggandes du kan få köpa för en hundring ifall du vill prova med en annan :)
 

SprocT

Medlem
19 apr 2012
30
0
6
Okej, tycker de är riktigt konstigt allt ihop, känns som att det är en bränsle problem efter som att när jag supa den så starta den direkt, vad äre som styr att spridarna ska öppna vid start?
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Är det inte batterilös EFI på den där...
Vad är det som ger bränslepumpen tillräcklig spänning vid första draget i startsnöret?
Någon kondensator eller annan liknande elektrisk komponent som är bristfällig kanske?

Du skriver att du har kontrollerat bränsletryck, med motorn igång då enbart kanske?
 

SprocT

Medlem
19 apr 2012
30
0
6
Japp de äre, har mätat ca12-14v på utaget till bränslepumpen när man dra i snöre,

Japp både när den går och efter andra draget så har jag 48psi i systemet