HJÄLP! polaris tar stift

danyra

Aktiv medlem
12 dec 2013
50
0
1
Tjena!

jag har ett problem med att min polaris rmk 600 2013 tar stift. Ibland så börjar den bara gå på en cylinder. Men sen när jag byter stift så går den som den ska. Och jag har byt stift några gånger nu och börjar bli riktigt less på att det slukar stift hoppas någon kan hjälpa mig. Är inte så jävla bra på de här med forum men hoppas ni förstår vad jag menar :bigsmile:
 

danyra

Aktiv medlem
12 dec 2013
50
0
1
Du har väll garanti på maskinen så lämna den till ÅF.
Det är bara det att jag inte har någon lust att skicka in den på rep för det kan ju ta jävla länga innan man får tillbaks den. Men jag tror inte att det är något större problem
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Är säkert inget stort fel men det går nog garanterat fortast att lämna in den så dom kan köra digitalwrench på den så ser dom rätt fort om något är fel. Att sitta och gissa vad som är fel och du ska prova och beställa delar tar nog längre tid...
 

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
Polarn hade exakt samma problem på sin..det sluta med en ny motor för honom, så lämna in den omgående..
 

danyra

Aktiv medlem
12 dec 2013
50
0
1
Jo alltså for det stift efter stift på hans . På min kan det vara bra några dagar sen kan det helt plötsligt fara stift.