Hjälp att identifiera topp

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Fått tag i en topp som Magnussons_91 åkte med tidigare, är en ombyggd originaltopp med lösa förbränningsrum. Ska nu användas på min trimmade rotax 800 men vore kul och veta vem som byggt toppen och om det går att köpa lösa rum till den.

Toppen är märkt J1 060223 på insidan och förbränningsrummen märkt med J1-34.









Någon som känner igen grejorna ?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Jag tror det är crankshop kopia som någon privat gjort. Jag har ju fräst om dem till rätt komp o klämspalt ivf.

Ena lösa locket såg ju inte lika ut som de andra inv så jag tror inte en firma gjort dem. Men de var ju bra gjorda och kommer lämna hutlös effekt på lite högre varvtal.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Jo precis Benny, tusen tack för det :) men vore kul att ha nån annan uppsättning att prova med.

 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Jag skullen tro Rk tech skulle kunna göra förbränningsrum till denna där men det drariväg i pris. Ett annat alt är att köpa endast ett lock från crankchop usa och testa om de passar eller går modifiera lite.
Eller dra iväg några mått på locket till crankshop så kan de svara om det passar. Crankshop var ju svinbilliga på förbränningsrummen.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Tror också på crankshop jag och billiga som sagt, vore ju kanon om dom passade eller iallafall rätt nära så nån (kanske du benny ;) ) kan svarva om till önskad squisch, klämspalt mm :)

Men är ett par dagar bort innan jag kan provköra den och se hur botten blir med den där minimala squischbredden.