Hjälp en förtvivlad polaris ägare..!

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
"före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt! "

ok, tändningen står rätt, den får rätt mängd soppa.
Frågan är då hur variatorerna mår...
Premiärfjädern?
vikternas bustningar?
p-variatorns bustningar?
Sekundärens rullar?
Primär fjädern är en ny team rosa 180/320 !
Viktbussningarna är inte nötta, helt runda inte ovala osv, har testat med 2olika uppsättningar vikter
Primärens buss inte vet ja inte riktigt men den verka då kunna röra sig bra när vi skruva isär den. Och ena rullen i sekundären gick lite trögare än den andra så den smorde vi bara upp, bytte aldrig ut den!

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
när JAG kör så upplever jag så att den går som en påse nötter mellan 6-7k i varvtal, känns rapp på tomgång osv men om ja håller jämn gas vid dom varvtalen så går den riktigt oroligt å dåligt! Och testar ja nypa fullt så vägrar den varva ut, utan står bara å svajar mellan 6-7k. Stiften har ja inte kollat nu sen ja bytte kolvar men före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt!

- exakt sådär höll min på också å då vare membranen till avgasportarna som de va hål i..

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
när JAG kör så upplever jag så att den går som en påse nötter mellan 6-7k i varvtal, känns rapp på tomgång osv men om ja håller jämn gas vid dom varvtalen så går den riktigt oroligt å dåligt! Och testar ja nypa fullt så vägrar den varva ut, utan står bara å svajar mellan 6-7k. Stiften har ja inte kollat nu sen ja bytte kolvar men före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt!

- exakt sådär höll min på också å då vare membranen till avgasportarna som de va hål i..
Ska ta lös å kika på membranen :) Hur får ja lämpligast lös dom? Ska giljotinen sitta kvar i cylindern åsså skruvar man isär den på något vis? Är bara lite rädd att bryta av själva giljotinen!

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
asså giljotinen går ju inte av i första hand när du drar ut den. de räcker emd att du tar bort plastkoppen ovanpå så ser du ju membranet direkt, om du ska fingra på de så gör det försiktigt så du inte orsaka nå hål i onödan :) ska du loss med hela så äre bara å dra ut hela grunkan. tänk på att när du tar loss koppen så sitt de en fjäder i som kan tjonga iväg om du inte är beredd på de!

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
asså giljotinen går ju inte av i första hand när du drar ut den. de räcker emd att du tar bort plastkoppen ovanpå så ser du ju membranet direkt, om du ska fingra på de så gör det försiktigt så du inte orsaka nå hål i onödan :) ska du loss med hela så äre bara å dra ut hela grunkan. tänk på att när du tar loss koppen så sitt de en fjäder i som kan tjonga iväg om du inte är beredd på de!
Jo alltså jag har ju haft ut dom ur cylindern förut och rengjort dom :) men man måste väl på nå sätt skruva isär giljotinen för att byta sjävla membranet?:)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.005
113
Stora Blåsjön
du har 4st skruvar på plastlocket till ves:en sedan sitter det en stor aluminium mutter (10mm) som du skruvar lös. sen är gummibälgen lös.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
aha, du mejn så, läste kanske inte så noga som ja trodde.. men nu svarade ju asker iaf :) hoppas de löser sig för dej!

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
aha, du mejn så, läste kanske inte så noga som ja trodde.. men nu svarade ju asker iaf :) hoppas de löser sig för dej!
Tack de hoppas jag med! :) Ska bara se till att få nå tid över å mecka nån dag och göra ett sista tappert försök att få den att funka :)

trullen

Välkänd medlem
6 okt 2010
114
0
6
Köp delar från USA i fortsättningen, halva priset, med frakt och tullavgift blir det ändå billigare!

Injis

Medlem
4 jan 2011
26
0
1
Rättvik
Sitter i min lägenhet, solen på väg ner och 30 grader för varmt ute. Man kan inte annat längta till vintern... Frågan är, får du igång din maskin, du verkar ha bytt det mesta, men har du bytt membranen i VESen ännu? Nyfiken! Eller är det lagt åt sidan?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Hade en skoter som gjorde samma sak, eller rättare sagt haft två stycken Polarisar som gjorde samma sak, membranet på en av cylindrarna var det båda gångerna, kan kanske vara samma på din maskin