Primär fjädern är en ny team rosa 180/320 !"före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt! "
ok, tändningen står rätt, den får rätt mängd soppa.
Frågan är då hur variatorerna mår...
Premiärfjädern?
vikternas bustningar?
p-variatorns bustningar?
Sekundärens rullar?
Har en 440 räcer sånt?:OTPS/ trottel positon sensor. Den ger signal från förgasarnas mekaniska gasläge till cdin.
Ska ta lös å kika på membranen Hur får ja lämpligast lös dom? Ska giljotinen sitta kvar i cylindern åsså skruvar man isär den på något vis? Är bara lite rädd att bryta av själva giljotinen!när JAG kör så upplever jag så att den går som en påse nötter mellan 6-7k i varvtal, känns rapp på tomgång osv men om ja håller jämn gas vid dom varvtalen så går den riktigt oroligt å dåligt! Och testar ja nypa fullt så vägrar den varva ut, utan står bara å svajar mellan 6-7k. Stiften har ja inte kollat nu sen ja bytte kolvar men före ja renovera motorn så hade då stiften jämn å fin färg fast den gick dåligt!
- exakt sådär höll min på också å då vare membranen till avgasportarna som de va hål i..
Jo alltså jag har ju haft ut dom ur cylindern förut och rengjort dom men man måste väl på nå sätt skruva isär giljotinen för att byta sjävla membranet?asså giljotinen går ju inte av i första hand när du drar ut den. de räcker emd att du tar bort plastkoppen ovanpå så ser du ju membranet direkt, om du ska fingra på de så gör det försiktigt så du inte orsaka nå hål i onödan ska du loss med hela så äre bara å dra ut hela grunkan. tänk på att när du tar loss koppen så sitt de en fjäder i som kan tjonga iväg om du inte är beredd på de!
Tack de hoppas jag med! Ska bara se till att få nå tid över å mecka nån dag och göra ett sista tappert försök att få den att funkaaha, du mejn så, läste kanske inte så noga som ja trodde.. men nu svarade ju asker iaf hoppas de löser sig för dej!