hjälp fort (förlänga formula z)

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
ja det är så har precis köpt mig en formula z 583 r.a.v.e 95 och det sägs ju att dom ska vara skit i snön så jag har ett par boggie skens förlägningar som har suttit på en zl passar dom på min formula ? och en 38 mm matta som har suttit på en mach z ? får man plast med den och passar den ? ? // mvh jimmy :)
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
Sv: hjälp fort !!

tror inte dom passar men om du ska förlänga så måste du nog förlänga tunneln med
 

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
ja nog vet jag att jag måste det alltid :) men det är lätt gjort men äre nån som är säker om det passar eller inte ?
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Nej dom går inte dåligt i snön, har själv en mxz 470 och det är samma chassie, bara att 583erna har större motor o annan färg.

Men de är klart, om man har kört en m8 före med turbo o 57mms matta så är den nog värdelös i snön, men kan inte säga att den går dåligt i snön !
 

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
har hört det min väger 300 kg torr vikt så jag tror den är lite tyngre än din mxz :D men jag har inte sån lust ifa det inte passar .P bytte just matta för 2 veckor sen men då hade jag glömt bort att jag hade prylarna så :D men äre nån som har förläng en formula eller nån mach z??
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. grattulerar till köpet!
min bror hadde en Formula Z-94, och jag tycker då den gick jäkligt bra!!
hela 19mm kammar så man kunde göra riktigt fina ställ och köra fort efter leden.. grejjern är den att den gick inte allt skitkasst i lössnön, visst man var tvungen att ha lite fart, men för att 19mm kam och en matta på 307 så går de fin fint..

Du skriver hjälp fort, men du kan väll inte ha så brott? snön är väll borta nu så lite tidsfrist bör du väll ha?
hur som hellst som Lynx racing 666 säger så prova grejjerna och se hur de passar, de e ju inte en vanligt kombination som jag tror många andra har testat...

lycka till
 

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
okey jo jag vet men :) jag är ingen som kör så mkt led :) ligga i puder är fint :D . jag skulle köpa en summit igentligen men dock fick jag syn på denna och fick den för en riktigt bra peng 8000 tusen . har inte sett en sån fräsh formula tidigare en 53 årig gubbe som har ägt den :) .. men jag får nog ta och kolla vet nån delningen på mattan orginal
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kan ju vara bytt genom åren så jag skulle helt enkelt ta upp kedjehuset och räkna kuggar om jag var du.

Tabeller på vilken kedja till vilken drevkombination kan vi dock hjälpa till med.