hjälp med mått

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Hej,
någon som är nära sin skoter, renegade eller freeride 137" (årm 13) som skulle kunna mäta längden mellan bakdelen på bränsletanken och början på plasten till baklyset samt bredden på kylaren och bredden mellan hålbilden till lin-Q fästena.

Ska tillverka mig själv en plastlåda med lock som är urskuren över kylaren och med tillhörande list eller lock som håller snön på plats. Tanken är att kunna klara sig att dra en ledsladd en kort bit mellan skoterklubbens ledsystem och våran stuga under isiga snöförhållanden. Fyller alltid boggien med snö så slidsen bör klara sig.

Helknasig fixidé men vill man så går det :)
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Har en gammal balja som jag skurit ur i panikens skede men den fungerar inge vidare och jag skar på ögonmått den gången.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kan inte hjälpa dig med alla mått men en del...

Bredd mellan Link-hålen=384mm
Cc-mått i längsled mellan linkhålen, bakre->bakre hål = 282mm
Det är ju dubbla 10mm hål vid varje Linkinfästning, men bakre-> bakre eller främre ->främre är 282.
Vet tyvärr inte cc-måttet vid respektive infästning.
Kylaren är 25mm högre än tunneln.

Tunneln har jag inte exakt bredd på men bör vara ca 420-430mm

Nu är detta på en 154" men eftersom Linktillbehören ska passa på alla maskiner måste det väl vara samma.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tack snälla, hoppas någon annan har dom andra måtten. Annars får jag vänta tills efter helgen med att göra den här lådan.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har mätt lite till då har maskin framme på jobbet idag.
Bredd på tunnel, yttermått = 425mm
Bredd på kylare = 210mm
Cc mått mellan hål i respektive Link-fäste = 70mm
Mått från tank till plast vid bakljus 154" tunnel = 610mm