hjälp med polaris indy 500 sks

Kallevonanka

Medlem
21 feb 2009
28
0
1
Rödåsel
Hej!
skotern har börja krångla en del...
Den går bra förutm oatt den får "spunk" ibland och bara går 50-60 på full gas. och låter som den håler på surna ihop... vet inte vad felet kan vara.. men hoppsa på att nån här kan hjälpa. kan till lägga att om den får gå på tomgång en stund (när den börja bli konstig) så går den som den ska igen. och den får "spunket" oftast vid inobrmsning :S jag förstår verkligen inte vad de kan vara.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Sitter det rätt rem i maskinen och hur ligger den i sekundären? För om det oftast förekommer vid bromsning misstänker jag att remmen ligger på för hårt och bromsar även motorn vid inbromsning. Och när du sedan ska gasa på igen är motorn alldelles för tungt växlad och orkar inte med.
 

Kallevonanka

Medlem
21 feb 2009
28
0
1
Rödåsel
de är orginal rem som sitter där.
Och de har ju kommit nu för nån dag sen?
Och den ligger lite över kanterna. ttyp en halv millimeter. men om man då kör så den bli så där så kan man väl stänga av den och kolla om den ser likadan ut eller om den är mer nere i variatorn?
och hur fixar man en sån sak om de skulle vara de?
 

Kallevonanka

Medlem
21 feb 2009
28
0
1
Rödåsel
va ut nu en sväng å gasa upp han och bromsa ganska hårt och då blev ha så där och mycke riktigt de va den som "klämde" fast sig.. så bli införskaffa sig en ny rem till den.
äre nån här som vet vart man kan få tag i en sån rätt så billlig? har inte många kronor nu :/

numret är: 3211042
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Haha, nu när jag läser igen så låter det som att bromsen fastnar när du bromsar så att den ligger på hela tiden och släpper efter ett tag :p