Hjälp med variatorkit till xrs-07

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Hej! Jag har en Mxz xrs 600 -07 och har tänkt köpa variatorkit. Det finns flera olika märken så jag undrar vilket som är bäst? Jag har hittat från Cudney, Dynamo Joe och Heel Clicker.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag rekommenderar starkt DynamoJoe eller Cudney Racing.. spelar nog egentligen ingen roll vilket du väljer, du kommer bli minst lika nöjd ändå av båda.. Om du vill ha hjälp hur du monterar så kan du försöka få tag på sommarnumret av Snowmobile, där skrev jag en grym artikel hur man monterar variatorkit i en sån maskin du har.

/F
 

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Jag funderar på ett cudney. Vet du då vad min variator heter? Det fanns HPV27 och Roller. Montera är nog inget större problem, har aldrig monterat ett men har haft isär variatorer flera gånger tidigare =)
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
du har Roller, HPV-27 är egentligen både Button och Roller.. men mest Button... men du har Roller, haha :D

Be om 10% discount (rabatt) så får du det!

/F
 

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Tack för hjälpen! Nu blir det och beställa så man får nått nytt i vinter. Förresten är det en markant skillnad att ha variatorkit och inte? När jag drevade ner 2 kugg märkte jag ingen större skillnad. Dock hade jag en sliten matta då.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hehe grymt.. Om det blir skillnad?! Skiter björnen i skogen? Din skoter kommer bli galen med det där kittet.. du kan sälja skidorna för du kommer inte behöva några!! Haha nämmen den kommer gå riktigt bra efteråt.. dom säger på 402 meter så ligger den 2-3 skoterlängder före en likadan skoter som inte har variatorkit :)

/F
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Hade en X-RS 600 med just DJ kittet. Drevade ner 2 kugg och smacka på en 44mm. matta. Att sälja skidorna var att ta i, men visst gick de att få dom i luften alltid. Du kommer få grymt rolig skoter med variator kit, som du samtididgt kan åka relativt billigt med. Har du, eller har tänkt skaffa en matta med längre kammar, glöm inte att tala om det för den du köper kittet av så du får rätt bestyckning.
 

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Jag har 44mm matta på redan och att ha skidorna i snön är problem redan orginal tycker jag. Den slitna mattan jag hade var en 41mm. Bestyckningen, menar du då justerbara viktpinnar? Det följer med sånna iaf.
 

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Jag är fortfarande osäker på om jag ska välja Dynamo Joe eller Cudney Racing. Någon som vet vilket som är bäst? DJ kostar 250kr mer.
 
R

RevMan

Nu har jag inte provat något i verkligheten. Men jag får intrycket av att Cudney Racingkiten är mer universal än Dynamo Joe. Väldigt många på dootalk.com som är rikitigt nöjda med DJ.