Hjälp mig med mitt sökande..

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
tjenna..

Jag äger en Yamaha Mountain Max 700 -01.
Nu är det så att jag har lyckats knäckt mattan, lr den blev för sliten.

Vart får man tag på en billig å begangnad matta lr rakt en ny?

ge mig massor av tipps.. fjällresa v10 satt
 

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
men måtten är så jäkla udda bara... 141" (358)*38*51 har redan kolla överallt om det finns mattor men gör ju ej det..
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Har du kollat skoterskrotarna? storuman www.skoterskrot.se Luleaå www.luleaskoterdem.se

Du har väl kollat rinab och de där antar jag, själv har jag beställt variator prylar från ett ställe i USA, tyvärr blir det väl skitdyrt att köpa matta där då man måste tulla för skiten när de kommer till Sverige och de beräknas på priset du handlat för.. hittade i alla fall en 141" matta där http://www.ronniesmailorder.com/eshopprod_cat_2695-19212_product_325723.CAMOPLAST_MOUNTAIN_TRACKS.htm

hoppas länken funkar och de där var bara en jag hittade finns kanske billigare alt, men de blir nog dyrt... kan i alla fall rekomendera dem, ruskigt trevliga att ha och göra med och det gick skitsnabbt att få hem grejorna!

Lycka till!
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
tyvär så är det väldigt klent med försäljare av mattor på nätet.... jag har jagat priser på en 128 15 1.5 men det går väldigt klent.

Hitta dock en PDF fil hos camoplast så nu vet jag i alla fall att dom tillverkas dock enda priser jag hittar är på Ebay :(

Så mitt enda tips är o kuta in på www.camoplast.com o titta annars finns det endst lycka till o säga och ringa runt till alla skrotar.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Men 358..365 funkar ju, och rinab har ju billiga förälängningar av alu skenorna, jag skulle nog själv gå upp till en 384 när man ändå håller på..
kanske däremot gå ner lite på kammarna..kan du dessutom få till lite flip där bak så kan du kanske börja backa i ordning...

//js stenmarks eller beggat, bra tips
 

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
Har du kollat skoterskrotarna? storuman www.skoterskrot.se Luleaå www.luleaskoterdem.se

Du har väl kollat rinab och de där antar jag, själv har jag beställt variator prylar från ett ställe i USA, tyvärr blir det väl skitdyrt att köpa matta där då man måste tulla för skiten när de kommer till Sverige och de beräknas på priset du handlat för.. hittade i alla fall en 141" matta där http://www.ronniesmailorder.com/eshopprod_cat_2695-19212_product_325723.CAMOPLAST_MOUNTAIN_TRACKS.htm

hoppas länken funkar och de där var bara en jag hittade finns kanske billigare alt, men de blir nog dyrt... kan i alla fall rekomendera dem, ruskigt trevliga att ha och göra med och det gick skitsnabbt att få hem grejorna!

Lycka till!
nix.. skroten har inget... så tkr jag att storuman e så ***** oseriös... fatta ingenting vad man är ute efter. suck.
 

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
Men 358..365 funkar ju, och rinab har ju billiga förälängningar av alu skenorna, jag skulle nog själv gå upp till en 384 när man ändå håller på..
kanske däremot gå ner lite på kammarna..kan du dessutom få till lite flip där bak så kan du kanske börja backa i ordning...

//js stenmarks eller beggat, bra tips

den går så bra i snön ändå så jag behöver ingen längre boggi.. ser mkt tuffare ut med kortare boggi oxå..
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
den går så bra i snön ändå så jag behöver ingen längre boggi.. ser mkt tuffare ut med kortare boggi oxå..
Stora skilnaden är att då har du en 10 eller fler olika mattor att vällja bland och kan få dom till mycket bätre pris än en special matta.

Enda andledningen att stanna på orginal är just om man vill hålla maskinen orginal eller att man inte har kunskapen för att bygga om själv.