Hjälp mig! Vad ska jag välja?

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
Har nu bestämt mig att det blir en Yamaha, men dock inte vilken. Velar hela tiden runt mellan modellerna. Har funderat på en SRX eller V-max 700 sx -97. Det jag då tänker är SRX: mer hästar kanske roligare skoter. Men den får inte kosta för mkt skotern och då lockar en SX mera men då blir det mindre hästar men också lägre vikt eftersom jag inte är världens grovaste man kanske de blir lättare att hantera?! Kommer även ha en dubbeldyna på eftersom flickvännen kommer åka med mycket. Vad säger ni som kan det här? Känns som om jag köper en srx 700 -98 för man ju lägga ut en ungefär 45000:- och då känns de som de är lika bra att gå på och köpa en 01 för ca 50-55, får jag mindre mil på skoterna a! Hur mkt bättre är dom nyare SRX:erna jämfört med dom äldre? Snälla hjälp mig!!

Alla seriösa svar är jag mycket tacksam för!

Mvh,
David
 
J

Jolle

SRX'N = Led piskare, så fort du kommer till lite snö då sänker du den som en sten i vatten.
SX'n = Led piskare också, men du kan ha lite kul utanför leden iaf,

Så att, Srx är ju bland dom roligaste skotrarna på led, men så fort du vill köra lite snö då kommer du bara slita loss den
Ett riktigt snöankare
http://norrland2001.legonet.org/ <-- ladda ner o kolla själv, "liten film om srx"
 
N

Niklas

Köp Srx 700
har ägt
Srx 600 -98
Srx 700 -98
Och en Mountin max 700 -97
Srxén gick klart bäst och käns modärnare med nyare instrument osv.

men sålänge det är yamaha kan man va gla
lycka till
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
jag har ingen erfarenhet av Yamaha skotrar men jag har erfarenhet av att det inte är roligt att bara åka på led. så jag hade nog köpt sx:en
 

Rayden

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
kan ju säga så här. Sx och Srx är exakt samma skoter förutom motorn. går lika dåligt båda två i djup snö /vatten. Titta istället mer på antingen Xtc700 eller SxR om du ska köpa. Klart mycke roligare skoter om du ska köra utanför led. och samma pengar. Längre dämpare gör skotern tio ggr bättre om du ska ha med bryden..
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
allt jag undrar är vart man hittar en 01:as srx 700:a för 50 - 55000 :- ????
dom jag sett ligger stadigt runt 60 - 65000:-
 
?

=\

SRX är som sagt tidigare en lake racer punkt slut..
Köp en SXR med hög boggien istället..