Så om man skulle gå på ditt resonomang så skulle det vara ok att köra snöskoter på E4 så länge den är oplogad.Jo kolla med polismyndigheten får du se, det var ett ***** liv här i stan ang enduroåkning på lederna i fjol. Så vi som åkte enduro snackade med både polis och kommunen, samt skoterklubben. Skoterleden är en beredd led för fordon, alltså får du köra ett vägregistrerat fordon där. Så du har fel, kolla upp det får du se.
Sen kan vissa kommuner ha förbud mot all annan fordonstrafik än just skotertrafik på sina leder. Men då är det ett speciellt beslut som måste komma från kommunledningen, inget som står i svea rikes lag.
Så kolla upp dina källor, för jag har kollat med varenda berörd myndighet i fjol ang detta. Just för att det vart ett ***** liv på skoterklubben, men dom fick ge sig.
Själv så bryr jag mig inte då jag åker både skoter och enduro, kan inte förstå varför det ska vara så farligt att köra enduro i skoterspåren.
Att påstå att en skoterled är något annat än terräng då är man nog ute på väldigt hal is.
Det håller ju inte eller hur jag ska kolla det med juristerna på vv men jag kan knappast tro att ditt påstående stämmer jag återkommer.