hopp skoter

G

gorra

om man har ca 50000:- att lägga på en skoter.
vilken är då den bästa att hoppa med och köra snabbt på knöliga leder, hyfsade egenskaper i lös snö är också ett plus, men inget krav
 
X

x-son

Mxz 600 ju nyare ju bättre men då var de ju de där me priset...
 
E

Evert

Det måste vara en Arctic Cat ZL eller ZR, hållbart chassie, stabil som fan, suverän fjädring och hyfsade lössnöegenskaper.

Kan det vara mer rätt?
 
P

Pistvackt

Ockelbo 300 går bra i lössnö och hoppar gör den oxå. Ett plus är rullboggin för man kan köra på grusvägar med den. Men farten, Äh skit i den, njut av livet och kör lunkt.
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Jag skulle svara SX-R 700, det är inte enbart för att jag diggar Yamaha..även fast jag vet att det gör de bästa skotrarna!
men SX-R:en går fort, väldans bra fjädring och den är inte sämre än någon annan skoter i lössnö utan snarare bättre!

Kan ju även säga Edge 500! där har vi en riktigt bra skoter om man ska hoppa och köra relativt snabbt..runt 170 km/h kommer du upp i:)

Lycka till!

 

bert1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
37
0
0
Varför inte en MachZ med pipor, variatorkitt och allt annat trimm du kan tänka dig...WRAH!
 

Wille

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Nu är det ju så att det var en budget 50000. Tivlar att du får en Mach Z med allt det där för 50000... tänkte bara, så att du inte pajjar hela linjen