Hur får jag bort sotavlagringar?

henrik.strandlund

Välkänd medlem
25 nov 2005
260
1
16
Sundsvall
www.easyridersoxsta.se
Hej.

Undrar om någon har tips på hur jag ska få bort den svarta sotavlagringen som blir
på baljans högra sida där slutburken kommer ut?
Skotern jag har är en gul MXZ'a så det syns ganska väl.
Finns det något knep för att få bort skiten? Har provat med allt möjligt som T-röd, avfettning,
bensin m.m.
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Det finns ett medel som heter elektr clean som jag tycker fungerar bra. och med det medlet så har allt smuts försvunnit
 
F

Fredrikkoraudi

Cellförtunning finns också, har aldrig varit med om att den INTE tar bort nått! :)
 

Hr Mård

Välkänd medlem
16 feb 2006
100
0
6
Fredrikkoraudi skrev:
Cellförtunning finns också, har aldrig varit med om att den INTE tar bort nått! :)
Fast det är ju en fördel om lacken är kvar också. :) Har man lackat om baljan eller huven och inte använt härdlack kan cellulosaförtunningen lösa upp lacken också.
 
F

Fredrikkoraudi

Hr Mård skrev:
Fast det är ju en fördel om lacken är kvar också. :) Har man lackat om baljan eller huven och inte använt härdlack kan cellulosaförtunningen lösa upp lacken också.
Helt korrekt :)

Men ja tänkte när han bara sa han ska rengöra kring slutburken så :)
 

Hr Mård

Välkänd medlem
16 feb 2006
100
0
6
Fredrikkoraudi skrev:
Men ja tänkte när han bara sa han ska rengöra kring slutburken så :)
Ja då är det inga problem. Och det finns ju också tillfällen då man inte vill att det ska vara nånting kvar. :)
 

stadac

Medlem
6 mar 2006
14
0
1
Lycksele
Använd lastbilsschampoo, vet att det låter fjuttigt, men det tar bort att plus att det här hemskt skonsamt för skotern (läs håret)