Hur går det egentligen för Snowolverine?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har av en extremt insatt källa fått veta att Snowolverine har slirat på sin amortering för Januari månad.
Detta behöver ju inte ha någon betydelse, men går de runt? Får de fram nå maskiner? Har de ett färdigt koncept? Kommer de att gå runt? Har de stött på nå' problem?
 
D

Deleted member 9532

Färdigt koncept verkar de ju ha då man kan beställa nya maskinen 1116ES.
Den verkar ju helt grym, men det är inte alltid så lätt för mindre företag att klättra på världsranken.

Jag tycker skotern verkar helt sanslös och rentav en grym maskin.

Enligt artiklar så ska ju skotern vara väldigt populär.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad har de för målgrupp?
Vilket ändamål är skotern tillägnad?
Är Pivarion på bild bara en show-off, eller finns den som option - väl tillpassad för maskinen?

Hade den inte varit förinåthelvete ful hade jag väl kunnat tänka mig att ha en, ivf provköra! =)
Tyvärr är ju detta företag inte coolt nog (än) för att skriva "Motorstyrka: Tillräcklig"...
Men en eloge för sann företagaranda. CvK lyckades ju, så möjligheten för lilla Sverige finns väl kanske även inom snöskotrar..!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Vad ligger prislappen på, på denna maskin? Funderar att köpa en 2009
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Skotern är väl byggd till 95% av sponsorpengar, de borde tröttna snart med tanke på hur långt tid det har tagit.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Fick svar äntligen:

"Hej och tack för ditt mail!
Vi arbetar förfullt med att bli klara med vår snöskoter och det är väldigt nära nu. Att vi inte synts i några tidningar på sistone beror på att vi inte vill visa upp något halvfärdigt. Varför det dröjt så länge har sin orsak i att vi utvecklat mycket mer än vad vi från början planerat. Till exempel har vi tagit fram egna lösningar på reglage och kontakter, en egenkonstruerad växellåda och inte mins elektronikboxen som innehåller en hel del finurliga lösningar.

Tack för visat intresse!

Vänliga hälsningar/Best regards
Anders Sterner"
Måsteskrivaförattfåposta
 
D

Deleted member 9532

Hade den inte varit förinåthelvete ful hade jag väl kunnat tänka mig att ha en, ivf provköra! =)
Skulle vilja säga emot dig på den punkten :)

Jag tycker den är grymt snygg, mycket p g a det futuristiska utseendet:)
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Skulle vilja säga emot dig på den punkten :)

Jag tycker den är grymt snygg, mycket p g a det futuristiska utseendet:)
Skum men endåst rå
Inte ful men endåst inte fin.

Enda anledningen som gör att man skulle tänka sig en sån e att ingen annan har en
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
kanbara säga så här har varit intreserad av att köpa en maskin från dem villket jag tänkte göra försökte maila om priser mm och lev tider sa i stort sett i mailet att jag beställer en omg men inget svar provade ringa men inget svar höll på i tre veckor utan att få tag på dem så nu har jag gett upp
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det känns som att dom hållit på förlänge med att utveckla egna lösningar på allt, det hade nog varit bättre om dom kunnat börja tillverka en lite mer "basic" skoter och fått ut den på marknaden.
 

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Det känns som att dom hållit på förlänge med att utveckla egna lösningar på allt, det hade nog varit bättre om dom kunnat börja tillverka en lite mer "basic" skoter och fått ut den på marknaden.

Håller med, de har brännt sitt krut på tekniska finesser känns det som. Kommer maskinen ut så blir det svårt att få det konservativa skoter-folket att inse fördelar med alla tekniska inovationer som de har gjort.

Jag hade tagit bra eftermarkndsgrejer och plokat ihop en värsting av och sedan etablerat märket på marknaden innan denna teknik-orgie som de har utövat.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Jag tycker inte den verkar stämma med vad kräsna kunder efterfrågar. Som den är nu borde dom göra om den mer åt XTX/crossover/lössnö hållet.
Det finns ju ingen tävlingsklass för 4t turbo så dom kan ju inte göra som husaberg gjorde när dom klev in på enduro och cross marknaden.
 

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors
dom ser ju häftiga ut, men som alla andra säger så tror jag de blir för högt pris på den för alla "finesser" sen att det inte är något väll etablerat märke gör att många tvekar på att köpa en skoter för 120 000 + , iaf dom går i kk och garanti och sånt då.