Hur hårt ska Raveportar dras åt?

F

Fredrikkoraudi

Som Topic, spelar de någon roll hur hårt man drar åt en RAVEport, tex efter man bytt packning ? Då måste man ju ha 10ans nyckel å vrida runt själva "snurran" för att kunna ta bort Giljotinen.

Insektsnycklarana kan de ju inte spela någon roll men själv porten, om man drar för hårt så ska dom tydligen nästan inte röra på sig..

Någon som vet? Just nu har jag dragit dom så dom sitter HÅRT iallafall

/F
 

Mxz5831

Semi PRO sledder
3 nov 2004
80
0
0
Jag vet inte riktigt, men dom ska ju inte gå för tungt iallafall så ska dom ju kunna öppnas helt, det är väl huvudsaken kan jag tänka mig.
 

Ski_dooer

Välkänd medlem
1 jan 2000
114
0
6
Fredrikkoraudi skrev:
Som Topic, spelar de någon roll hur hårt man drar åt en RAVEport, tex efter man bytt packning ? Då måste man ju ha 10ans nyckel å vrida runt själva "snurran" för att kunna ta bort Giljotinen.

Insektsnycklarana kan de ju inte spela någon roll men själv porten, om man drar för hårt så ska dom tydligen nästan inte röra på sig..

Någon som vet? Just nu har jag dragit dom så dom sitter HÅRT iallafall

/F
Man ska gänga hela vägen in till botten och sedan trycka tillbaka gummit och sedan sätta dit ett buntaband ! Det är inget att justera på där inte , dock har man har hört bullshit om att man ska dra åt löst så dom skall röra sig lättare. Hur skall giljotinerna gå lättare bara för att plastdelen inte sitter fast riktigt ? Det man kan justera på är den gängade röda skruven i mitten av täckkåpan , vilket man kan justera hur lätt portarna skall öppna sig .
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Japp

Lyssan på ski dooer! Har själv plockat ur och rengjort/bytt ett antal rave portar. Dra fast den me 10:ans till den sitter. Mer går inte att göra. Sen kan man ju själv dra i den då och känna ungerför hur den glider.... Förmodligen lite trögt eftersom den inte är insmörd om du inte gjort de. Men den blir ju om inte annat så fort du startat motorn. Dom maskiner jag bytt och rengjort har då funkat som dom ska efter detta. Ha'de
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
efter man dragit åt dem UTAN att man har satt tillbaka fjädern och plastlocket ska den åka ner/in då?

för när jag rev den idag så kände ja på dom först å då gick dom tillbaka men´efter att ja rengjorde dem går dom inte tillbaka.. motorn i fråga är en 670 så klart;)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Fjädern måste ju orka trycka tillbaka den igen, men den måste inte "glida" tillbaka. Går dom lätt in och ut så har du nog gjort rätt.

/Jag