Hur kan nya ski-doo vara så mycket billigare i USA/Kanada?

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
http://www.dootalk.com/forums/topic/547244-price-of-a-900-ace/

En Renegade ACE 900 kostar i förorderbeställningen över 113 000 kr här men bara 9500-10000 dollar där borta? blir väl endast ca 65 000 kr eller är det något jag missuppfattat? :wacko:
Jag vet inte hur det är i USA, men i Kanada brukar butiker (mat/kläder iallafall) skriva priser utan skatt, jag antar att det är samma med skotrarna, jag vet inte hur mycket skatten är där men det borde vara 9500 dollar + skatt.
 
K

krickus

Jag vet inte hur det är i USA, men i Kanada brukar butiker (mat/kläder iallafall) skriva priser utan skatt, jag antar att det är samma med skotrarna, jag vet inte hur mycket skatten är där men det borde vara 9500 dollar + skatt.
Det stämmer, och skatten skiljer mellan de olika staterna, men en sak är säker, den är betydligt lägre än här.
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Det stämmer, och skatten skiljer mellan de olika staterna, men en sak är säker, den är betydligt lägre än här.
Jo de har ju en nationell skatt på 5% och sen har ju varje provins sin egna skatt, har för mig att ontario där jag varit mest har 8% så totalskatten blir då 13% där.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Det ni glömmer är att det är utan moms.

Mer eller mindre allt är billigare i statern. Har själv tagit hem mycket skoter/bil delar och fuskat lite i tulle så är det inte ovanligt att man hamnar under halva priset mot vad det kostar i sverige.

Så det har inget med ski-doo att göra utan allt är så.
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
10000Dollar = 69000
69000*1,05=72450
72450*1,25=90500ca

Räknat med gratis frakt och 5%tull
Vet inte vad frakten är men den ska adderas med priset innan tullen och momsen.
visst är det billigare i USA men innan den är hemma och inreggad skiljer det nog inte många kr.
Lägg därtill att importerade maskiner står utan garanti.
 

Clabbs

Aktiv medlem
8 mar 2013
50
0
1
Det mesta är billigare där. Det är vi svenska som accepterar att bli röv*****ade med ockerpriser och skatt på skatt på skatt osv.
Ahaa, det är därför alla monterar styrhöjare och numera står när de kör.. Är för ömma för att sitta ner..