hur mycket drar era skotrar?

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
XLT 580 väger inte 255 kg... XLT:n var lättare än Indy 500:an. XLT står för Xtra Light Trippel. Låg vikt med andra ord. Jag tror faktiskt den bara väger 215 kg torr ungefär...

Den vikten står sig bra än idag...
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
min rave 670 drar ca 2.9-3.3liter normalt.. men i påskas var vi upp till fjälls och pga höjdskillnaderna så drog den nog aldrig under 4liter
 

Hansen

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
I papperen står det att dom väger 255kg(dom kanske menar fulltankad)
Tripplarna brukar ju vara rätt tung endå!
 

mange2

Rookie sledder
1 jan 2000
18
0
0
poleposition!? hur kan du få ner din scandic i så lite :) våran förra 377a drog typ aldrig under 2 iaf, mellan 2 å 3 :) .. å den gick som ett skållat ollon. icke. :D
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Mange, jadu den drar efter hur man gasar. Men jag kansk eöverdrev en aning, jag har nämligen inte mätt exakt. Men den drar inte upp emot 3 liter... En liten motor brukar juh dra lite soppa vanligtvis. Det är iofs en Safari och den kan juh vara en aning lättare än en scandic, men det ska nog inte vara någon större skillnad i bränsleekonomin iaf. Jag känner dessutom en som har en skandic -83... är inte säker på om det är 377:an men den drar inte alls mycket, lite drygt en liter milen tror jag det var. Vi lugn körning alltså, jag blev helt förvånad vad den gick. Jag körde om han en gång och då körde jag ca 80-90. sen har han berättat att han fått upp den i 95 på mätaren. Min safari går iaf som ett skållat troll, den går i 100 på mätaren iaf...
 
R

Robster

>Tjänstevikt i så fall, men
>XLT:n är en lätt trippel...


Nix. Torrvikt. Blev tvungen att kolla för jag minns vad de skrev när de hade långtest på XLT:n. Ett AS att lyfta för den var så tung. Visst stod XLT för xtra ligth tripple, men det var inte så. 255 kg 45 liter soppa och sen lite snö i boggin så gråter vem som helst som tvingas lyfta... :(

Äger en själv och jag kan bara säga att jag drömmer om att få köpa en nyare och betydligt lättare skoter.

//Rob