jag har börjat fundera på vad det är som gäller när en skoter modifieras, vart går gränsen?
t.ex är det lagligt att ändra på chassiet, som att bredda fotstegen, ta bort bitar eller ändra på geometrin, blir chassiet olagligt då?
isåfall inte skulle man kunna ta ett gammalt et340 chassie och bygga om det totalt, så att den ser ut som en sxr och chassiet är om svetsat så att det liknar ett sxr chassie men har kvar det gammla chassie nummret. kommer den skoter fortfarande vara laglig och gå under et340?
t.ex skotern som vann skoter MOD-tävlingen. det var en Ski-doo Everest 500 från 1980 som är ombygd till max. (liknar mxz/summit).
skulle man få ut några försäkrings pengar på en så modifierad skoter vid eventuel krock/destruktion?
t.ex är det fullt lagligt att byta motor i en skoter, ändra kubiken eller trimma.
(har hört att slutburkar och pipor som höjjer den registrerade desibell nivån är olagliga, stämmer detta? men har aldrig hört talas om nån som åkt fast för det)
hur mycket får modifieras innan det krävs en omregistrerning och den blit olaglig?
t.ex är det lagligt att ändra på chassiet, som att bredda fotstegen, ta bort bitar eller ändra på geometrin, blir chassiet olagligt då?
isåfall inte skulle man kunna ta ett gammalt et340 chassie och bygga om det totalt, så att den ser ut som en sxr och chassiet är om svetsat så att det liknar ett sxr chassie men har kvar det gammla chassie nummret. kommer den skoter fortfarande vara laglig och gå under et340?
t.ex skotern som vann skoter MOD-tävlingen. det var en Ski-doo Everest 500 från 1980 som är ombygd till max. (liknar mxz/summit).
skulle man få ut några försäkrings pengar på en så modifierad skoter vid eventuel krock/destruktion?
t.ex är det fullt lagligt att byta motor i en skoter, ändra kubiken eller trimma.
(har hört att slutburkar och pipor som höjjer den registrerade desibell nivån är olagliga, stämmer detta? men har aldrig hört talas om nån som åkt fast för det)
hur mycket får modifieras innan det krävs en omregistrerning och den blit olaglig?