Det där stämmer inte när det gäller polaris. Dom går nämligen back på sin skoterverksamhet, vilket innebär att dom säljer skotrarna för mindre än vad det kostar att tillverka.det priset som vi köper en en ny skoter för är 75% mer än vad det kostar att göra skotern!! alltså kostar det 25% utav nypriset att tillverka skotern för t.ex. polaris.
Det där stämmer inte när det gäller polaris. Dom går nämligen back på sin skoterverksamhet, vilket innebär att dom säljer skotrarna för mindre än vad det kostar att tillverka.
Ändå säljer dom färre och färre skotrar varje år, konstigt va?
Det där stämmer inte när det gäller polaris. Dom går nämligen back på sin skoterverksamhet, vilket innebär att dom säljer skotrarna för mindre än vad det kostar att tillverka.
där sa du två olika grejer så en skoter som kostar 100 000 kostar alltså:det priset som vi köper en en ny skoter för är 75% mer än vad det kostar att göra skotern!! alltså kostar det 25% utav nypriset att tillverka skotern för t.ex. polaris.
Dom har andra verksamheter som är mycket lönsamma, därför har dom råd med ett dåligt år ibland på skoterverksamheten. Bland annat säljer dom terrängfordon till amerikanska armén. Detta är en mycket lönsam affär.Det tror jag ju inte, hur skulle dom då få råd att tillverka nya??
Ren BS de där, självklart går dom vinst på varje tillverkad skoter
Hmmm.. Tur att inte du driver något företag. Eller det kanske du gör?Främsta orsakerna till deras förlust på skotersidan
Dom har andra verksamheter som är mycket lönsamma, därför har dom råd med ett dåligt år ibland på skoterverksamheten. Bland annat säljer dom terrängfordon till amerikanska armén. Detta är en mycket lönsam affär.
http://www.polarisindustries.com/en-US/PolarisDefense/
Faktum är att snöskotertillverkning är en mycket liten del av Polaris idag, endast 14% av deras totala intäkter 2005 kom från skotrar.
Alltså, måste visst förtydliga mig extremt här så även du ska förstå vad jag menar.Hmmm.. Tur att inte du driver något företag. Eller det kanske du gör?