Indy 500 -88 går dåligt...

davvab

Ny medlem
16 jan 2006
4
0
1
Arjeplog
Hej

Jag har köpt en polaris indy trail 500 som börjat gå dåligt..

Det är som den går på en cylinder tills man får upp varvet. Då går den bättre. Båda stiften har gnista då man tar loss dom och provar. Det skumma är att det verkar hänga ihop med belysningen. Då framlyset lyser bra så går den bra.. sen blinkar det till och börjar glöda.. å skotern tappar all kraft.. sen rätt var det är så vaknar den till liv.. När den går så går den super fint..

Jag tog CDI boxen till lokala skoter handlaren, men ha sa att dom går aldrig sönder.. Han gissade på glapp kontakt i tändningsnyckeln/dödarknapp. så jag kopplade bort jordningen till tändsystemet och det blev ingen skillnad.. bytte stift ingen skillnad..

Så om någon har något tips så uppskattas det mycket..

MVH David

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
davvab skrev:
Hej

Jag har köpt en polaris indy trail 500 som börjat gå dåligt..

Det är som den går på en cylinder tills man får upp varvet. Då går den bättre. Båda stiften har gnista då man tar loss dom och provar. Det skumma är att det verkar hänga ihop med belysningen. Då framlyset lyser bra så går den bra.. sen blinkar det till och börjar glöda.. å skotern tappar all kraft.. sen rätt var det är så vaknar den till liv.. När den går så går den super fint..

Jag tog CDI boxen till lokala skoter handlaren, men ha sa att dom går aldrig sönder.. Han gissade på glapp kontakt i tändningsnyckeln/dödarknapp. så jag kopplade bort jordningen till tändsystemet och det blev ingen skillnad.. bytte stift ingen skillnad..

Så om någon har något tips så uppskattas det mycket..

MVH David
Låter mera som att lysrelät har gått det kan påverka täningen
Sitter vid fotstödet på variator sidan.

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
Sundin82 skrev:
Låter mera som att lysrelät har gått det kan påverka täningen
Sitter vid fotstödet på variator sidan.
Är inte det voltregulatorn/likriktaren som sitter där?

davvab

Ny medlem
16 jan 2006
4
0
1
Arjeplog
Sitter inte den vid höger fotstöd.. inte vänster?

Jag var ute å mekade isär lite i går och letade efter voltregulatorn på vänster sida.. jag upptäckte då att ett insugsgummi har lossnat vid ena skruvhålet. Kan detta göra att den beter sig på detta sätt? Klart den går dåligt om den drar tjuvluft.. men att lyset krånglar oxå? Eller är det voltregulatorn som gått?
Om volt regulatorn har gått sönder, påverkar det tändningen oxå?

MVh / DAvid

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Tjenna...
Kanske bara är så att när den går ner i ett visst varvtal så börjar den tjuva luft och då sänks tomgången och då blir det ju så att lyset börjar glöda?

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Robbbo skrev:
Tjenna...
Kanske bara är så att när den går ner i ett visst varvtal så börjar den tjuva luft och då sänks tomgången och då blir det ju så att lyset börjar glöda?
Låter vettigt, kolla insugsgummina kan vara sprickor så den tjuvluftar.