indy 500

H

Hehe

Postar här då jag inte kan bli medlem av nån andledning.

Hur många hästar är det i indy 500? läste 72 nånstans, tycker det är rätt lite men men, vad skulle en sånn ge med twinpipes?

Kollat lite på en äldre zr 580, hur en sånn då? hur många hästar osv? några vanliga fel?


 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
i den prisklassen är 500 att föredra! går faktiskt rikitgt bra trots lågt effektuttag. största fördelen är att det finns reservelar i överflöd!
 

Attachments

H

Hehe

Fick höra i ett annat forum att en phazer rastar en indy upp till 100km/h, verkar inte så bra. Kan man typ dreva ner den eller något? eller trimma den ordentligt?
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
nja, tror inte att phazer tar 500:an! fast det finns tillfälligheter, beror ju på så mycket mera än bara att trycka på gasen
 

indy

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
jag tog en ultra touring med min indy 500 min är en 89:a och ultran en 98:a vi körde 201 meter
 

Attachments

J

JOA

Phazern risar Indy'n inget snack om saken, men när det börjar gå fort då vinner indy'n. allt handlar inte hästkrafter, phazern är den vassaste 50hästarn jag har kört iaf
 
H

Hehe

Det måste väl finnas en orsak till att phzaern tar indyn? nån som vet den?
 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
vet inte vad ni har sett för rappel 500or min fick då inget stryk av nån ful gammal phazer
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Min erfarenhet av Indy 500:eek:r i orginalskick är att det inte är några startraketer, vilket faktiskt Phazern har potential att vara.
Men det går råda bot på med lite annan variatorbestyckning, då ska det lämnas både Phazrar och annat bakom sig.
Står valet mellan dessa två maskiner så skulle jag inte fundera ett ögonblick om inte pris etc. spelade in (Pz ska vara billigare...)
Indy'n känns mycket modernare tycker jag!
 

Attachments

H

Hehe

Ok, men jag är inte så sugen på en phazer heller så,

Nån som vet hur mkt effekt man får ut med twinpipes på indyn? såg på tikka.se att de kunde plocka ut 10hk genom att modda originalet och luftburken.
 

Attachments