Indy-650 SKS ( xxxx ) Mattbyte... ?

Polar-Is

Medlem
22 nov 2006
10
0
1
Ske-å
Har funderat på att byta matta på min Indy 650 (SKS) & skulle vilja veta från vilka andra skotrar det kan passa!
Har för mig att jag hört att det bland annat ska passa från Ski-doo´s modeller med 38cm matta, eller?
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
Sv: Mattbyte Polaris Indy

passar väl från alla modeller bara måtten är rätt och delningen vid drivhjulen
 
R

Robin

Sv: Mattbyte Polaris Indy

presis alla mattor med rätt mått och delning passar. det är väl 345cm matta du ska ha med 2,52 delning (rätta mig om jag har fel)
 

Polar-Is

Medlem
22 nov 2006
10
0
1
Ske-å
Sv: Mattbyte Polaris Indy

Hade lite dålig koll på det där med delningen, men 2,52 tum stämmer alldeles utmärkt ser jag nu när jag kollat upp det via Rinab! Vet dock inte om min har 339 eller 345 på längden, det ska tydligen variera oavsett årsmodell, låter lite lustigt tycker jag! =P
Kastade mest ut frågan av lathet till en början, men faktum är att många förteckningar över mattor är relativt icke-kompletta!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Sv: Mattbyte Polaris Indy

presis alla mattor med rätt mått och delning passar. det är väl 345cm matta du ska ha med 2,52 delning (rätta mig om jag har fel)


det där stämmer inte alltid.olika styrningar också på olika mattor.alltså styrningarna som rullar längs boggieskenorna.
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
Sv: Mattbyte Polaris Indy

Sedan slutet av 80- talet har alla mattor samma/lika indelning vad gäller drivningen

Det kallas för "Pitch" och alla mattor har idag 2,52" Pitch


*( ingen regel utan undantag )


*Dock så finns det vissa special mattor till bergsklättrar maskiner som har 3,0" i Pitch samt även något mittemellan till nån REV Cross Ski-doo

Båda dessa är dock så extremt sälsynta så att de knappt bör räknas !


Hoppas du blev klokare !


.

Altså...:rolleyes:
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tänk på längden !

:rolleyes:

Alla äldre ( <- ca 1998 ) SKS maskiner har 133" ( 337,8 cm ) lång matta original.

Dock brukar det inte innebära några bekymmer att få dit en vanlig 136" ( 345,4 cm ) matta.

:rolleyes:



.